akvarieglass med riper - hvordan få disse vekk?

hei jeg har riper i akvarie mit hvor dan får jeg de vekk
Du får ikke ripene vekk Skadet glass er skadet til evig tid.

Eneste måten å få dette "bort" på er med å bytte glasset....
De klarer jo å få bort steinsprutskader fra bilglass, hvorfor kan man ikke bruke samme teknikk på akvarieriper?
Larzan
De klarer jo å få bort steinsprutskader fra bilglass, hvorfor kan man ikke bruke samme teknikk på akvarieriper?


Skader vel ikke å prøve. Kan få sånt sett på Clas Ohlson.
Det må jo isåfall være noe som legger seg i ripene og jevner de ut,men sjekk nå hva stoffet inneholder først iallfall....
Hvis de er på utsiden så se hvor mye som "blir borte" når du du gnir ripene inn med zalo. Hjelper noe hvertfall. :o)
Inaktiv bruker
Larzan
De klarer jo å få bort steinsprutskader fra bilglass, hvorfor kan man ikke bruke samme teknikk på akvarieriper?

Hva? Jeg jobber som skadeoppretter, og har aldri vært med på å få bort steinsprut på ruter :P
biler er noe annet for det er herdet glass, og uansett kan det ikke fjerne mere en 10 mm.


til knutsen: jo det blir gjort hele tiden til og med gratis.
Det er sant.. Men en steinsprut forsvinner aldri helt.
Å det å prøve det limet man bruker dertil akvarie ditt kan du nok bare se bort ifra. Limet er utrolig giftig og herder kun ved UV stråler. Jeg driver jo med dette hver enestedag. Og det er ikke noe særlig å få i karet tror jeg..
Frontruten er av laminert glass. Frontruten kan du reparere steinsprut i hvis den har gått igjennom det første laget med glass. Men får du en sånn steinsprut i de andre rutene på bilen som er herdet sier det bare PANG, da er det ikke mye igjen å reparere. Hvis du ikke har veldig god tid og tålmodighet het da, da kan du jo lime flere tusen biter sammen igjen. Å pent blir det ikke
Nå er jo dette en steingammel tråd, men jeg husker før i tiden brukte vi tannbørste og tannkrem for å få bort riper i frontruta (pussa oss halvt i hjel, da). Mulig en Dremel og tannkrem er verd et forsøk?
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap