Akvariesilikon ?

Spurte etter dette på Byggmakker,men de hadde ikke noen type som var spesielt for dette bruket. Han fant frem en type som vissnok ikke inneholdt noen skumle saker, og det sto riktignok ikke noe på den om at den ikke kan brukes til akvarier, men jeg er skeptisk.
Den er av typen Novatech Trans 7, står at den ikke inneholder løsemidler.
Noen som vet om den er brukbar ?
Ikke bruk den. Du finner rimelig akvariesilikon hos Claes Ohlsson.
Jernia selger akvariesilikon også, men den er noe dyrere.

Det stå på at den er beregnet for akvariebruk.
ok ! takk for raskt svar
Nå ble jeg enda mer usikker, på hjemmesidene deres står det at den er brukbar til akvarier, men at en bør vente 7 dager med å sette inn fisk.
På hvem sine hjemmesider? Byggmakker? Hvis byggmakker sier den kan brukes til akvarier, så kan den nok det.
Aggi
På hvem sine hjemmesider? Byggmakker? Hvis byggmakker sier den kan brukes til akvarier, så kan den nok det. ;)


Ikke byggmakkers sider, men fabrikanten, Novatec.

Ja, men da skal det jo kunne stoles på. Så fremt du er sikker på at det er det samme produktet..
Jeg har sett fra andre akvarister at all silikon uten antisoppmiddel kan brukes. Jeg har gått for det uten problemer. Da finner du mye og billig silikon.
Sunniva
Nå ble jeg enda mer usikker, på hjemmesidene deres står det at den er brukbar til akvarier, men at en bør vente 7 dager med å sette inn fisk.

Det er mer enn hva jeg finner

TomLewis
Jeg har sett fra andre akvarister at all silikon uten antisoppmiddel kan brukes. Jeg har gått for det uten problemer. Da finner du mye og billig silikon.
Dette er en overdrivelse Det finnes masser av silicontyper som ikke er i nærheten av å egne seg, selv om de ikke er tilsatt sopp og algedreper

Personlig går jeg heller for noe som er garantert suksess med på første forsøk, enn å risikere å bli "evig" plaget
Frank Angell
[QUOTE=Sunniva]Nå ble jeg enda mer usikker, på hjemmesidene deres står det at den er brukbar til akvarier, men at en bør vente 7 dager med å sette inn fisk.

Det er mer enn hva jeg finner
QUOTE]

Sitat Novatecs hjemmesiders faq : http://www.novatech.as/content/faq.htm


"Kan Tec7 brukes til akvarium?
Ja, men vent gjerne 7 dager før det fylles oppi vann og fisker. Akvarium må ha metallramme rundt slik at glassplatene ikke går fra hverandre.


Men jeg droppa det samme hva, har ikke tid til å vente 7 dager
Høres ut som et silikon som egentlig ikke er sterkt nok til akvarium... Silikon skal være så sterkt at man ikke behøver en ramme til å holde karet sammen ;P

Jaja, att og fram er like langt
Er litt skeptisk når dette ikke fremkommer i datablader til varen, og det er der jeg leiter etter info.

Jeg er ikke akkurat overbevist om at denne er spesielt godt egnet til vårt formål, for å si det slik :p
Ble ikke helt overbevist jeg heller og tar ikke sjansen.
Bruker det på yttetveggen i steden
Har lest en del steder at silikon av type Perennator er det som brukes ved akvariebygging.

Jeg ville gått for Clas Ohlson sinn silikon, sikker og billigst.

Når det gjelder Novatech silikonen, er den garntert sterk nok til å holde et kar uten noen form for ramme fordi om databladet sier det. Jobber på Byggeriet og har masse erfaring innen silikon og Novatech er en av de sterkeste silikonene bortsett fra Casco Superfix (er du uheldig å støtter deg intill en liten flekk med dette imens du fuger, så henger du der :P)
når jeg kjøpte akvarie silikon(for å tette en lekkasje) så kjøpte jeg det på dyreutikken illig var den sikkert ikke men trengte heller ikke så mye
Malakian
Jeg ville gått for Clas Ohlson sinn silikon, sikker og billigst. Når det gjelder Novatech silikonen, er den garntert sterk nok til å holde et kar uten noen form for ramme fordi om databladet sier det. Jobber på Byggeriet og har masse erfaring innen silikon og Novatech er en av de sterkeste silikonene bortsett fra Casco Superfix (er du uheldig å støtter deg intill en liten flekk med dette imens du fuger, så henger du der :P)


Skal lime inn en BTN slimline bakgrunn og ser at du har peiling,og lurte derfor på om nettopp Superfix kan brukes til dette!?
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap