regnbuelabeo

hei
Jeg kjøpte en regnbuelabeo for ca 3 dager siden, men da jeg kjøpte den fra butikken var den sort og når jeg kom hjem var den blitt grå, trodde kanskje den trengte en tilvendings periode, men den ble bare lysere. Hva kan jeg gjøre for å få den sort igjen? er litt tøffere som svart kan man si.
har den sammen med grønne og" vanlige" tigerbarber, en skalare som er ca 1,5 år og en type til som jeg ikke aner hva heter, er en stim fisk som er på str med tigerbarben.
Hei på deg !
Jeg hadde selv regnbuelabeoer og de ble litt gråere når de kom hjem. Hvet ikke akkurat hva jeg kan annbefale for mine ble ikke helt svarte igjen.

Mvh Linka
Rainbow sharkminnow (labeo)
Hei. Jeg har selv 3 stykker regnbuelabeo.De er ganske store,ca 20cm.Har hatt dem siden de var små,når jeg kjøpte dem var de mer grå enn svarte.De hadde ganske sterk rødfarge på finnene.Det blekner med tiden.De er ca.5 år gamle og stortrives i 375 literen.
Jeg har også opplevd at min regnuelabeo gikk fra beksvart til grå på veggen hjem. Jeg vil tro dette skyldes stress, men det går jo ikke over... Kan fisken ha hatt såpass med traumer i transporten at den har blitt gammel og grå?

Skulle gjerne hatt et godt svar på hvorfor dette skjer..

Jeg har kjøpt svart sprittusj jeg tenkte jeg kunne fikse opp i problematikken med, men den lille rakkeren er vrien å få tak i.

LP
Muligens er den mørkere i butikken fordi den holdes sammen med artsfrender, og skal vise seg? Så hentes den hjem og har ingen konkurrenter og derfor blekner den? Vet ikke jeg, bare en teori.
Hadde en når jeg var liten.Den var svart hele tiden. Den jeg har nå ble grå så fort håven var framme i dyrebutikken. Disse fisken er ikke alle bare böller.Min "gamle" labeo var bare kjiip mot planter.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap