- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- HJELP....Lekkasje
HJELP....Lekkasje
Har vært ute og shoppa et par fisk og masse nye planter i dag...fikser det opp og er riktig så fornøyd og nesten ferdi,så begynner akvariet å dryppe...er 160 liter, og det legger seg nede på kanten og drypper ned på gulvet...men uansett,hva GJØR jeg nå??? tar ut fisk og ting regner jeg med,hmpff...men hvor får jeg fikset akvariet?
Postet 25.08.07 kl 18:15
Postet 25.08.07 kl 18:34
Er det et nytt kar? I så tilfelle er reklamasjon tingen...
En stor vindunk/stor balje som er rein og fri for såperester bør klare å holde fisk og planter i live...
Skal du reparere selv, ville jeg gått til innkjøp at aceton og akvariesilicon.. Er det svart silicon du trenger, så kan dette kjøpes i dyrebutikk eller hos www.webzoo.no.
Klar silicon kan kjøpes hos jernia eller claes ohlsson til en rimelig penge. Billigst hos Claes Ohlsson. Pass på at det er godkjent til akvariebruk. Dette bør være opplyst om på emballasjen.
Selve reparasjonen kan jeg komme tilbake til, har ikke tid nå
PS: Du trenger også en tapetkniv eller lignende til å skjære bort silicon... Kjipt å stå uten hvis du i kveld står klar til å begynne å reparere
pps: det jeg opplyste om i dette innlegget er aktuellt derson det er siliconen som lekker... Er det sprekk i glasset, må du selvsagt ha nytt glass
En stor vindunk/stor balje som er rein og fri for såperester bør klare å holde fisk og planter i live...
Skal du reparere selv, ville jeg gått til innkjøp at aceton og akvariesilicon.. Er det svart silicon du trenger, så kan dette kjøpes i dyrebutikk eller hos www.webzoo.no.
Klar silicon kan kjøpes hos jernia eller claes ohlsson til en rimelig penge. Billigst hos Claes Ohlsson. Pass på at det er godkjent til akvariebruk. Dette bør være opplyst om på emballasjen.
Selve reparasjonen kan jeg komme tilbake til, har ikke tid nå
PS: Du trenger også en tapetkniv eller lignende til å skjære bort silicon... Kjipt å stå uten hvis du i kveld står klar til å begynne å reparere
pps: det jeg opplyste om i dette innlegget er aktuellt derson det er siliconen som lekker... Er det sprekk i glasset, må du selvsagt ha nytt glass
Postet 25.08.07 kl 18:43
Endret: 25.08.07 kl 18:47
Gjør som Aggi sier, tøm karret og sett pumpen, plantene og fiskene i en stor balje du har/får tak i.
Så må du faktisk silikonere karret ditt på nytt, veldig vanskelig å oppdage 100% sikkert på å finne ut hvor det lekker hend-så det beste er å ta hele den kanten som lekker på nytt.
Er mye jobb, men en kurant jobb-er det helglass karr eller ramme karr?
Så må du faktisk silikonere karret ditt på nytt, veldig vanskelig å oppdage 100% sikkert på å finne ut hvor det lekker hend-så det beste er å ta hele den kanten som lekker på nytt.
Er mye jobb, men en kurant jobb-er det helglass karr eller ramme karr?
Postet 25.08.07 kl 18:59
Postet 25.08.07 kl 19:30
Postet 25.08.07 kl 19:32
Postet 25.08.07 kl 19:36
Postet 25.08.07 kl 19:39
Lekkasje i silikonen.
Har hatt annonse i lokalavisen for å få tak i billige akvarier.
Ringte en som sa jeg kunne få hans akvastabil 124 liters akvarie.
Lystopp og filter, ja full pakke følger med.
Men det var en lekkasje i silikonen omtrendt midt i akvariet.
Denne sjansen vil jeg ikke la gå forbi meg. Blir et ypperlig ekstra kar for å fordele malawi-fisken jeg har gående i hovedkaret i stua.
Ellers så har en annen ringt og tilbudt et akvarie på 160 liter med møbel og full pakke for 400 kroner. Møbelet må riktignok pusses opp, men det blir jo bare gøy. Så å sette inn annonse i lokalavisen vil jeg absolutt anbefale..!
Men det jeg lurer på er hvor mye silikon må jeg fjerne i forhold til der lekkasjen er?..
Ringte en som sa jeg kunne få hans akvastabil 124 liters akvarie.
Lystopp og filter, ja full pakke følger med.
Men det var en lekkasje i silikonen omtrendt midt i akvariet.
Denne sjansen vil jeg ikke la gå forbi meg. Blir et ypperlig ekstra kar for å fordele malawi-fisken jeg har gående i hovedkaret i stua.
Ellers så har en annen ringt og tilbudt et akvarie på 160 liter med møbel og full pakke for 400 kroner. Møbelet må riktignok pusses opp, men det blir jo bare gøy. Så å sette inn annonse i lokalavisen vil jeg absolutt anbefale..!
Men det jeg lurer på er hvor mye silikon må jeg fjerne i forhold til der lekkasjen er?..
Postet 25.10.08 kl 11:47