Scalare med andre fisk??

Kan to scalare gå la med: Praktbotia, Pakistanbotia, kjempe-pansermalle, svart neontetra, en stor gibbiceps, en stor pleco, ildhale, kattemalle,
Hvis akvariet er på 250 liter eller mer, så...
Scalarer krever god plass og helst et akvarium som er minst 50 cm høyt.

REDIGERT:
Der la du til at akvariet var 400 liter
Da antar jeg det går bra, selv om jeg ikke kjenner til de to siste fiskene du lister opp og hvordan de er temperamentsmessig og mht evt finnenapping. Enkelte fisk liker ikke synet av fisk med store eller lange finner, og napper/biter i dem.

Hvis du kjøper scalarene små så går det nok greit med svart neontetra. Men er scalarene større så er faren tilstede for at svart neontetra kan bli levendefôr... (Det kommer jo også litt an på størrelsen på tetraene, da.)
Scalare
Scalare er noe dritt uansett hvilken størrelse man har på karet.
Jeg hadde min medium scalare i en 100L med gullbarber,sølvhaier L017 og kardinaltetra`r. Det gikk ikke.. Den tok knekken på en sølvhai og tok finnen på den andre. Så flyttet jeg den ned i 500L malawi karet. Der gikk den også bananas.. Så da gikk den rett og slett i vannkokeren..
Men tror du den brydde seg om kokende vann.. pøh.. Spratt opp igjen flere ganger..
Min konklusjon.. Scalare er pene, men kan også være noen håpløse individer.
Så hvis du skal ha scalare kan den jo være helt alene oppi 400L din? :P
Kan du sitte å beundre den til du går lei og kjøper deg skikkelig fisk, som feks malawi

Det må da ha vært et usedvanlig hissig individ du har vært borti der, og slike "troll" kan man støte på innenfor mange arter. Etter mine erfaringer er dette slett ikke representativt for scalarer...
Marius Gjertsen
Scalare er noe dritt uansett hvilken størrelse man har på karet. Jeg hadde min medium scalare i en 100L med gullbarber,sølvhaier L017 og kardinaltetra`r. Det gikk ikke.. Den tok knekken på en sølvhai og tok finnen på den andre. Så flyttet jeg den ned i 500L malawi karet. Der gikk den også bananas.. Så da gikk den rett og slett i vannkokeren.. Men tror du den brydde seg om kokende vann.. pøh.. Spratt opp igjen flere ganger.. Min konklusjon.. Scalare er pene, men kan også være noen håpløse individer. Så hvis du skal ha scalare kan den jo være helt alene oppi 400L din? :P Kan du sitte å beundre den til du går lei og kjøper deg skikkelig fisk, som feks malawi;)


Du snakker om skikkelig fisk og nevner malawi-de er jo som guppy.

Nei skikkelig fisker er diskuser, scalarer og L maller.
E du gal ?!
haha ej he 3 scalare som e fantastisk fin dei krangla i bynnelsen mn no e dei verdens beste venna me alle i akvarumet ! kordan kan du klare å KOKE den ?!
Jeg syns scalarer er noen morsomme skapninger.... De er sååååå nysgjerrige og skal smake på alt... Føler de studerer meg, mer enn jeg ser på de ;o)
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap