Ildhale

Hvilke fisker kan man anbefale sammen med en ildhale?
hverfall ikke noen med de samme fargene. Sebra cilider kansje
Ildhale
Les her http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6552 så finner du kanskje ut litt om det
Linn Therese
Hvilke fisker kan man anbefale sammen med en ildhale?


Jeg har mange forskjellige fisker sammen med min ildhale og det går helt fint. Ildhalen kan jage litt, kommer jo an på hvor stort akvarium du har.

2 ildhaler skal man unngå grunnet jaging og at da blir ikke halen så rød og fin.

Ildhalen min jager siamesisk algeeter, men den er blitt så vant til det nå at den takler det helt fint.

Jeg har bla. Scalare, Sommerfuglciklider, Praktbotia, Palettciklider og hunn kampfisker. Den jager ingen av disse overhodet.

Jeg synes personlig at ildhalen er en råstilig og tøff fisk!
Linn Therese
Hvilke fisker kan man anbefale sammen med en ildhale?


Har du forresten vært på Krizoo i byen og sett den tøffe ildhalen de har i sitt eget akvarium?

Fytti altså - håper min blir like stor. Tøffing
Jeg har to stykk ildhaler i mitt 180 liters akvarium. Er en del gjemmeplasser og huler der. Ildhalene har hver sin "yndlingshule". Jeg forsøkte å peke ut en hann og en hunn i dyrebutikken, men tror jeg endte med to hunner. Vet ikke om kjønn har mye å si i forhold til jaging av hverandre..(?) Håper det ikke blir et problem, er ihvertfall forberedt til å gi bort en om det skulle bli det.

MEN:
I akvariet er det også to perleguramier (med planer om en eller to til). Planen min var at disse skulle ligge og cruise rundt i vannoverflaten mens ildhalene holdt til på bunnen...
Slik ble det selvfølgelig ikke..... Foreløbig svømmer spesielt en av ildhalene veldig mye oppe i det øvre sjiktet av akvariet. Dette liker ikke perleguramiene og gjemmer seg bort i hjørnene eller nede langs bunnen.

Under en uke siden ildhalene flyttet inn, jeg håper de finner seg mer til ro langs bunnen. Noe jeg kan gjøre for å hjelpe de med dette, eller andre tips?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap