Cichlide som lager hull

jeg har en malawi ciklide som har lagt seg en ett hull. han bærer steiner og kaster på de... og vokter det... hvorfor?
har lest at de gjor det når det er yngel tid. men har fått beskjed da jeg kjøpte de at de var for små til å fa barn...
hjelp
Inaktiv bruker
det kan jo være bare en "test" lek, men malawi får unger på samme måte som mine vestafrikanere, så graving betyr jo lek
så du får sikkert en hunn med unger snart
Hmm
tusen takk for svar =)
ok. men jeg fikk beskjed at de var for små til å få unger... i hvertfall jentene..

vet du kanskje hvor stor de må være for å være klar?=)
Inaktiv bruker
nei størrelsen kan varriere mye den minste vestafrikaneren jeg har nå ekke mere enn 6-7 cm vel, å den er rognstinn
det har forekommet mindre hunner med yngel å, det kommer helt ann på hvor trangt dem har/har hatt det om plassen vettu
så du skal ikke se bort ifra at det kommer yngel etterhvert ekke lenge før her i hvertfall
=)
ok.. takk... no gleder eg mer.. =)
de er ikke større enn 2-3cm. =)
håper det kommer noe=)
har du malawi ciklider?
Inaktiv bruker
nei, men har noe i samme slekt 2-3 cm? ja noen cm til så får du unger, å det takke lang tid
Jippi
gleder meg masse... nettopp kjøpt meg ett større akvariet... hadde 110 kjøpte ett 240... merker stor forskjell....
Inaktiv bruker
så digghar du 2 kar nå da?
Jepp
men det ene skal jeg selge no... har ett til på 90, så kan ikke ha så mangen no :p
før eg skal begynne med oppdrett=)=)=)
hvilken type fisk har du?
Tilfeldig bekjentskap
© Asbjørn Steinsrud
Reklame for plussmedlemskap