Løvehode fisken min!

Hei, jeg kjøpte den nye typen av gullfisk, altså løvehode, den som har hjerne på hodet kaller jeg det og når jeg og mammavar på ferie i 2 uker ca. skulle broren min mate fiskene mine, når jeg kom hjem var akvariumet helt gult og grønnt, og to fisker var døde og løvehodet fisken min bare lå på streinene i akvariumet, den orker rett og slett ikke å svømme tror jeg, kanskje den er blitt for tung hvis broren min har fôret dem for mye, den har vært sånn i 2 dager nå, jeg tok den ut i en egen fiskebolle for å se om det hjalp, men det hjalp ikke stort. den spiser nesten ikke heller, jeg vil ikke miste min søte Einsztein som jeg kaller den. Noen som vet hva det kan være?

Pleas svar fort takk for alle svar påforhånd.
Har du tatt en vannbytte siden du kom hjem? Det er det første du burde gjøre siden overforing ofte gir problemer med nitritt. Bytt rundt 40-50%, og ta daglige vannbytter fremover.

Og flytt fisken tilbake i karet sitt, den vil bli stresset mindre der enn i en bolle, og en fisk som ikke er stresset har større sjanse for å bli frisk.

Ellers er det vel ikke så mye å gjøre, annet enn å håpe at den overlever.
Re: løvehode fisken min!
Jeg har byttet vann og sånn, men når fisken bare lå i akvariet, så begynnte de andre å hakke på den. Det var også en av grunnene til at jeg flyttet den over i en bolle.

Men takk for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Doktor Dyregod
Reklame for plussmedlemskap