Nytt 160 ltr, hva slags fisk passer?

Hei! Jeg har fått meg et 160 liters akvarium som jeg skal starte opp ganske snart. Jeg har tidligere hatt et mindre akvarium med guppy og neontetra, men jeg kunne tenke meg større fisk denne gangen. Så hvis noen har et bra forslag på store fisk som kan gå i et 160 liters akvarium, så hadde det vært supert
Eivor
Hei! Jeg har fått meg et 160 liters akvarium som jeg skal starte opp ganske snart. Jeg har tidligere hatt et mindre akvarium med guppy og neontetra, men jeg kunne tenke meg større fisk denne gangen. Så hvis noen har et bra forslag på store fisk som kan gå i et 160 liters akvarium, så hadde det vært supert:)

Ja det er jo litt smak og behag da. Mitt hjerte banker får søramerikanske arter. og mellomamreikanske arter.
men då kan jo ta en titt i databasen etter hva som passer til 160liters akvarie.
beste er jo selvsagt å finne fisk ifra samme elv/område, så kan du sette opp biotopp...
Tom Anders
[QUOTE=Eivor]Hei! Jeg har fått meg et 160 liters akvarium som jeg skal starte opp ganske snart. Jeg har tidligere hatt et mindre akvarium med guppy og neontetra, men jeg kunne tenke meg større fisk denne gangen. Så hvis noen har et bra forslag på store fisk som kan gå i et 160 liters akvarium, så hadde det vært supert:)

Ja det er jo litt smak og behag da. Mitt hjerte banker får søramerikanske arter. og mellomamreikanske arter.
men då kan jo ta en titt i databasen etter hva som passer til 160liters akvarie.
beste er jo selvsagt å finne fisk ifra samme elv/område, så kan du sette opp biotopp...

Tusen takk I og med at jeg er helt fersk på det her så lurer jeg på hva biotopp er?
Jeg kunne tenke meg ciklider igrunn. Men det er jo så mange forskjellige..
Biotop er fisk og planter fra samme område.
Du kan ha feks sør amerikansk biotop, da har du planter og fisk fra sør amerika, men man kan oxo bli pirkete og ha biotop fra ett område i en elv osv.
Hvis du ønsker mange planter er nok asia best, større utvalg i planter, samme i mellom amerika.
Ciklider er jo et utrolig vidt begrep, her kan du jo se hvor mange forskjellige det er.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap