Hva skal jeg gjøre

hei!

jeg har et 65 l akvarium og har kjøpt meg en pleco.
jeg fant straks ut at den kan bli hele 50 cm lang og jeg lurer på hvor fort den vokser!
akkurat nå er den ca 4 - 5 cm lang.

hvis / når den blir for stor går det ann å levere den inn i dyrebutikken igjen?
Hvorfor ikke levere den tilbake til butikken med engang?
Jeg selv synes det er best, for fiskens del! Disse vokser raskt så.

Kjøp deg heller en ancistrus eller eplesnegler!
Plussmedlem
Ja, du er ikke den første. Blir nok ikke den siste heller som får dyttet på seg en slik malle til 60 liter.
Jeg skjønner meg ikke på slike dyrebutikker... Den vokser fort.
Noen butikker kan ta tilbake under tvil. Veit ikke hvordan det er på Sortland.
Store eksemplarer er ofte vanskelige å bli kvitt på privatmarkedet også. Selv om du gir den bort gratis.
Først: Hurra for at du faktisk sjekker ut litt om fisken, og prøver å finne ut av dette. Tror de fleste ikke aner hvor stor den kan bli før den faktisk begynner å bli ganske stor.

Det ideelle er selvsagt at du sjekker på forhånd, men det begynner du nok å gjøre nå.

Har selv hatt pl*co en gang, og aldri mere. De vokser ganske så fort, kan ikke si noen bestemt tid, men tror ikke det tar mange månedene før de er 20 cm. Deromkring stopper de vel opp i den verste veksten, og vokser ganske sakte videre.

Noen dyrebutikker tar imot store fisk, andre ikke. Selv tviler jeg på at jeg ville tatt imot slik fisk om jeg selv drev butikk.
Tror det er lurest å ringe butikken og spørre om du ikke kan komme tilbake med den og bytte i annen fisk. (Anbefaler heller Ancistrus, som ikke blir altfor store.)
jeg skal se om jeg får byttet den til en fisk som ikke vokser så fort.
takker for alle rådene!
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap