Død guppy yngel.

Hei på dere.

Helt ferskis her inne

Følte for å få litt hjelp av erfarne akvariumsholdere til å få meg ut av min, for øyeblikket, frustrasjon. Har bl.a. en del guppy i mitt akvarium hvorav damene selvsagt svømmer rundt med store mager til enhver tid. En av dem har vi hatt ganske lenge og den har fått yngel flere ganger. Som regel har hun fått føde i akvariet og dessverre har vi da mistet de fleste i gapet på de andre fiskene. Nå skulle vi imidlertid forsøke å beholde noen og jeg observerte at den flinke jenta fikk ca. 10 yngel. Imidlertid opplevde jeg at syv ganske raskt etter fødselen døde. De ble først oppblåst til bittesmå ballonger (antagelig magen) før de døde kjapt. Jeg mistenker at det kan være det var forrester i vannet som de hadde spist. Kan det være grunnen? Jeg mener å ha lest at yngel ikke skal ha mat de første døgnene. Andre grunner til magesprekk?

Irriterer meg forresten litt over avelen som foregår på guppy. Kjøpte to hunner for få uker siden og etter at jeg fikk dem hjem oppdaget jeg at skjelettet var skjevt på begge. Antagelig innavl? Hva ville dere gjort? Avliving eller kan de smertefritt fortsette sitt liv i akvariumet mitt. Har kanskje mest lyst til å ta dem med til dyrebutikken og fortelle dem en glose
Har du sjekket vannverdiene? Døde yngelen slik at de lå på bunnen?
Som regel blir yngel fort spist av foreldre og andre guppy. Hvis du ikke har ett tett beplantet akvarie.

Yngel blir som regel født med stor mage, som er "rester" av plommen.

Yngel spiser seg skjedent på matrester, med mindre du forer ofte og med mat som er svært liten. Det yngelet ikke får i munnen, får de ikke i seg.
Alexus
Har du sjekket vannverdiene? Døde yngelen slik at de lå på bunnen? Som regel blir yngel fort spist av foreldre og andre guppy. Hvis du ikke har ett tett beplantet akvarie. Yngel blir som regel født med stor mage, som er "rester" av plommen. Yngel spiser seg skjedent på matrester, med mindre du forer ofte og med mat som er svært liten. Det yngelet ikke får i munnen, får de ikke i seg.

Hei Alexus og takk for svar.

Yngelen døde på bunnen av fødekaret (et slikt med rom for mor øverst og barnerom under risten). Disse er nok ikke spist; jeg så på mens en del av dem døde. Magen blåste seg opp like før. Jeg forer med store flakfor så da er det kanskje ikke sannsynlig at de har fått i seg noe av dette. Jeg skjønner at jeg må få målt vannverdien.
Hei igjen.

Da har jeg sjekket vannet og alt er ok. Da ble jeg ikke klokere etter det heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Cathrine
Reklame for plussmedlemskap