Blek guppy

Har en Guppy som er plutselig blitt veldig blek, og ligger bare på bunnen i karet.
Mistenker at det er min feil da jeg har vært alt for rask med å få fisk oppi, men tror dere at den vil dø?
Har byttet vann ofte, ca 10 liter annenhver dag.
Plussmedlem
Hvor stort er karet?
Hvor lenge har karet vært i drift?
Har du dråpetester for vannverdier?
Er det bare den ene guppyen som har problemer?

Hvis det er flere som har problemer så bør du skifte 50 % av vannet snarest mulig.
Karet er på 70 liter.
Har vært i drift i en uke. Vet at jeg ikke skulle hatt fisk i enda. ( Etter å ha lest på forumet)
Nei har ikke dråpetester for vannverdier, men har bestillt.
Det er bare den ene Guppyen som har problemer. (enda)

Har skiftet 80% av vannet i dag.
Nå er det noe jeg lurer på... vet om en som driver med akvarium og har gjort det i flere år.
Han sier at det holder med å vente i tre dager før man har fisk i karet.
Her på forumet sier dere 4 - 5 uker.. hva er riktig???
Her og her kan du lese litt om hva som skjer i filteret under innkjøringen og hvorfor det er viktig å vente de 4-5 ukene.
Tante Astrid
[URLBLOCK1] og [URLBLOCK2] kan du lese litt om hva som skjer i filteret under innkjøringen og hvorfor det er viktig å vente de 4-5 ukene.

Hva med disse? Tetra Bactozym eller Tetra Safestart . De sier at fisk kan settes i karet nesten med en gang, (24 timer med Tetra Bactozym og Tetra Safestart umidelbart etter oppstart av akvariet)
Det kommer helt ann på, Enten om du har nytt filter, 4 uker.

Jeg satt opp akvarium igår, Der jeg hadde inkjørt filter + Vann fra et annet akvarium. Der kom de fisk oppi med en gang. ( Dette er da bare 60-70 L )
Eivind h.
Det kommer helt ann på, Enten om du har nytt filter, 4 uker. Jeg satt opp akvarium igår, Der jeg hadde inkjørt filter + Vann fra et annet akvarium. Der kom de fisk oppi med en gang. ( Dette er da bare 60-70 L )

Kommer ann på hva?
Jeg har nytt filter, ca. 1 uke gammelt, men det har vel ikke noe med disse produktene å gjøre.
De sier bare at man kan putte fisk i karet med en gang. Da trenger jeg vel ikke et innkjørt filter, for det er vel det disse produktene skal gjøre. ( kick starte filteret) så at karet er klart med en gang. er det ikke.
Plussmedlem
Madman
Kommer ann på hva? Jeg har nytt filter, ca. 1 uke gammelt, men det har vel ikke noe med disse produktene å gjøre. De sier bare at man kan putte fisk i karet med en gang. Da trenger jeg vel ikke et innkjørt filter, for det er vel det disse produktene skal gjøre. ( kick starte filteret) så at karet er klart med en gang. er det ikke.

Har man innkjørt filter så er det flott.
Har man ikke et innkjørt filter så bør man vente i 4 - 5 uker (for fiskens skyld) før man putter noe levende fisk i karet.

Produktene du nevner er ikke mye å stole på. 24 timer liksom...
Har testet dette for å se på virkningen. Bare tull og bortkastede penger. Nitritt kom allikevel (som vanlig).

Denne akvaristen som sier at tre dager er nok skjønner jeg meg ikke på.
Hva er forskjellen på 24 eller 72 timer? Like galt, spør du meg.
Takker for svar.

Jeg ble en del klokere av dette. Takk. Skal ikke stole på hurtig løsninger...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap