- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Noe som kan rote i sanden min, tips?
Noe som kan rote i sanden min, tips?
Har svart haley sand i 50 literen min. synes det blir mye rusk og slam på denne sanden. Det som hadde vært greit var jo om jeg kunne fått noe av det slammet ned i sanden hvor plantene unne nytte gjort seg av det. Det jeg trenger er jo da egentlig noe som kan rote litt i sanden, tenker på å kjøpe meg kuhlii ål. vet ikke om den vill rote litt i sanden eller ikke, noen som har erfaring med det? hvis ikke den gjør nytten er det noe annet jeg kunne bruke? sandsnegler er jo en mulighet, men vil helst ikke ha dem siden de formerer seg så fælt.
Postet 10.08.08 kl 20:38
Endret: 10.08.08 kl 20:38
Postet 10.08.08 kl 20:49
mine ligger mest og koser seg inni kokosnøtta eller innimellom greinene på rota, det er ikke begravd så mye. men mine kan jo være rare :p
corydoras roter jo bare i det øverste laget, og må ha avrundet sand, vet ikke hvordan sanden din er.
jeg har sandsnegler, og det er ikke ofte jeg ser dem. for alt jeg vet har de kanskje tidoblet i antall, eller ikke formert seg i det hele tatt
corydoras roter jo bare i det øverste laget, og må ha avrundet sand, vet ikke hvordan sanden din er.
jeg har sandsnegler, og det er ikke ofte jeg ser dem. for alt jeg vet har de kanskje tidoblet i antall, eller ikke formert seg i det hele tatt
Postet 10.08.08 kl 20:55
Postet 10.08.08 kl 21:02
Hadde to pansermaller, de hjalp ikke så mye, på problemet mitt, angående kuhlii ål så leste jeg om noen som ikke fikk den ønskede effekten av dem. men det står vel på profilen til kuhlii ål at de roter litt, uansett er det en veldig morsom fisk, så jeg skal prøve den. så jeg kan jo gi respons om hvordan det gikk.
Postet 10.08.08 kl 21:07
Postet 10.08.08 kl 21:10
Postet 10.08.08 kl 21:10
Postet 10.08.08 kl 21:29
Postet 14.08.08 kl 19:45
Etter å ha hatt kuhlii ålene i et par uker er jeg veldig fornøyd, med jobben de har gjort. De roter ikek så veldig mye i sanden, men deter nok til at det ikke ligger så alt for mye rot, og sanden blir snudd litt slik at det ikke vokser så mye alger på den. Så jeg anbefaler å prøve, denne ålen er jo også kjempe morsom å se på.
Postet 06.09.08 kl 17:57
Kuhliiålene siler sand gjennom gjellene, så da får de nok tatt litt i toppen av sanda, har de ingen gjemmesteder vil de grave seg ned i sanda. Mine gjorde det da jeg tømte karret for å flytte det. (kjøpte fler idag og de lå nedgravd i butikken, så bare halen som stakk opp).
Ellers er de utrolig flotte å se på, men en av de første jeg hadde (for to år siden) tok selvmord ved å vandre ut av akvariet der ledningene kommer ut. Utrolig trist syn, men jeg har fremdeles en fra den tiden og den er blitt svær og fin. Den er forresten veldig tøff og kommer gjerne frem midt på dagen. Har oxo en med giraffmønster, det er bare så flott/kult. Ellers kjøpte jeg tre vanlige brune med striper idag.
Ellers er de utrolig flotte å se på, men en av de første jeg hadde (for to år siden) tok selvmord ved å vandre ut av akvariet der ledningene kommer ut. Utrolig trist syn, men jeg har fremdeles en fra den tiden og den er blitt svær og fin. Den er forresten veldig tøff og kommer gjerne frem midt på dagen. Har oxo en med giraffmønster, det er bare så flott/kult. Ellers kjøpte jeg tre vanlige brune med striper idag.
Postet 06.09.08 kl 18:51
Postet 06.09.08 kl 19:05
Postet 06.09.08 kl 19:16