- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Scalare lekspar er verdt hvor mye? + et par andre
Scalare lekspar er verdt hvor mye? + et par andre
Det jeg lurte på var hvor mye et lekspar er verdt, men også noen andre fisker:
- 5 stk praktbotia 5-10cm
- scalare 2 stk (ikke lekspar)
- gibbieceps ca. 10 cm
- banjomalle
- gullfisk 15cm (helt rød)
- Palettciklide (hue)
- Kinesisk algespiser 10cm
- to stk perlegurami, en hann og en hue 8-10cm
Hva er en grei pris på dette? sånn ca?
- 5 stk praktbotia 5-10cm
- scalare 2 stk (ikke lekspar)
- gibbieceps ca. 10 cm
- banjomalle
- gullfisk 15cm (helt rød)
- Palettciklide (hue)
- Kinesisk algespiser 10cm
- to stk perlegurami, en hann og en hue 8-10cm
Hva er en grei pris på dette? sånn ca?
Postet 12.08.08 kl 11:41
hvilken farge har scalarene?
i butikken selger de scalare lekspar til 700,-
Perleguramiene er ligger vel på 50- 100,-per stykk
banjomalle 50- 70,-per stykk
praktbotia 50,- per stykk
voksne palettciklider selges for 80,- per stykk eller mer
gibbicepsen 50,-
ingen anelse om gullfisk, de interesserer meg ikke.
kinesisk algespiser 30-60,- per stykk??
scalarene som ikke er lekspar kommer prisen an på srørrelsen deres.
fra 50- 200,- per stykk.
i butikken selger de scalare lekspar til 700,-
Perleguramiene er ligger vel på 50- 100,-per stykk
banjomalle 50- 70,-per stykk
praktbotia 50,- per stykk
voksne palettciklider selges for 80,- per stykk eller mer
gibbicepsen 50,-
ingen anelse om gullfisk, de interesserer meg ikke.
kinesisk algespiser 30-60,- per stykk??
scalarene som ikke er lekspar kommer prisen an på srørrelsen deres.
fra 50- 200,- per stykk.
Postet 12.08.08 kl 12:18
Det er veldig vanskelig å svare på dette.
Kommer helt an på kjøper.
Selv har jeg solgt "naturfarget" scalare lekspar på auksjon til kr 150,-.
Et annet lekspar "ga" jeg bort til kr 50,- her på AF. (Prisene er ikke pr. stk.)
Gibbiceps, palettciklide og kinesisk algespiser kan det være vanskelig å bli kvitt. Spesielt kineseren.
Kommer helt an på kjøper.
Selv har jeg solgt "naturfarget" scalare lekspar på auksjon til kr 150,-.
Et annet lekspar "ga" jeg bort til kr 50,- her på AF. (Prisene er ikke pr. stk.)
Gibbiceps, palettciklide og kinesisk algespiser kan det være vanskelig å bli kvitt. Spesielt kineseren.
Postet 12.08.08 kl 15:24
Et lekspar scalare (avhengig av farge) ville jeg gitt kanskje 150 - 200 kr for, men da skulle det vært et par som har gjentatte vellykkede egglegginger bak seg. Med vellykket mener jeg både befruktede egg, og at de ikke har etegilde på egen kaviar rett etterpå
Scalareparet skulle altså ha vist seg som dyktige foreldre mange ganger før jeg ville kjøpt og betalt ekstra for et "lekspar". Hvis ikke, hadde jeg heller kjøpt en gruppe på 6 småtasser og latt dem pare seg ut selv. Det er omtrent "bankers".
HUSK at prisene i butikk og på privatmarkedet er to vidt forskjellige ting!
Folk betaler stort sett ikke mer enn ca halve butikkprisen når de kjøper av privatperson (for de fleste fisk, unntak finnes). Noen fisk får man ikke solgt i det hele tatt, knapt nok gitt bort. Selv ville jeg f.eks. ikke hatt den kinesiske algespiseren selv om noen betalte MEG for å ta den i mot... :p
PS!
Forresten....
Et stort og godt voksent lekspar i helsvart farge... da hadde jeg kanskje strukket meg litt lenger prismessig
Scalareparet skulle altså ha vist seg som dyktige foreldre mange ganger før jeg ville kjøpt og betalt ekstra for et "lekspar". Hvis ikke, hadde jeg heller kjøpt en gruppe på 6 småtasser og latt dem pare seg ut selv. Det er omtrent "bankers".
HUSK at prisene i butikk og på privatmarkedet er to vidt forskjellige ting!
Folk betaler stort sett ikke mer enn ca halve butikkprisen når de kjøper av privatperson (for de fleste fisk, unntak finnes). Noen fisk får man ikke solgt i det hele tatt, knapt nok gitt bort. Selv ville jeg f.eks. ikke hatt den kinesiske algespiseren selv om noen betalte MEG for å ta den i mot... :p
PS!
Forresten....
Et stort og godt voksent lekspar i helsvart farge... da hadde jeg kanskje strukket meg litt lenger prismessig
Postet 12.08.08 kl 17:19
Endret: 12.08.08 kl 17:32
Postet 12.08.08 kl 17:23
den ene scalaren er sånn svart/sølvfarget med vertikale striper og røde øyne, med strek gjennom øyne. den andre (mest sannsynlig gutten) er helt sølv på halsen, gullaktig farge i panna og litt bakover og resten av kroppen er brun, veldig pen. med røde øyne. hvor mye vil dette koste?
Greia er jo at jeg fikk dem gratis av liv_65 og vil gi henne 50% av pengene om hun vil ha dem da selvfølgelig, slemt om jeg tar alt.
Forresten så har ungene overlevd helt til at de svømmer rundt med foreldra. ikke bare på bladet, men frittsvømmende. Men de dør jo, orker ikke klekke artemia. Men jo, hva vil man kunne få for disse?
Greia er jo at jeg fikk dem gratis av liv_65 og vil gi henne 50% av pengene om hun vil ha dem da selvfølgelig, slemt om jeg tar alt.
Forresten så har ungene overlevd helt til at de svømmer rundt med foreldra. ikke bare på bladet, men frittsvømmende. Men de dør jo, orker ikke klekke artemia. Men jo, hva vil man kunne få for disse?
Postet 12.08.08 kl 18:41
Postet 12.08.08 kl 19:14
Postet 12.08.08 kl 19:15
Postet 12.08.08 kl 20:49
Postet 12.08.08 kl 21:40
Endret: 12.08.08 kl 21:41
Postet 13.08.08 kl 01:24