Filterinnsats til eldre filter?

Har et eldre innvendig filter som jeg tenkte å bruke i et yngel/karantene kar, men jeg får ikke tak i riktig filterinnsats, og blåfiltermatte er ikke å få tak i for tiden. Noe annet jeg kan bruke?

Forslag tas i mot med takk!
Kanskje du kan kjøpe en filterinsats som er litt for stor, og tilpasse denne?

Er det en type med filterbeholder som kan fylles med andre ting, eller en hvor svampen sitter fast på et rør?
Filteret er grønt og åttekantet, og skal ha et rør i midten av innsatsen. Var på Zoo1 på Orkanger og kikka i dag. kan kanskje bruke annen type innsats, men hullene i disse var i største laget.

Går det ann å bruke grovporet skumgummi, eller vil den avgi kjemikalier til vannet?
Da er det sikkert eheim 2207 filter du har, disse er 8 kanta.
ThinkPink
Filteret er grønt og åttekantet, og skal ha et rør i midten av innsatsen. Var på Zoo1 på Orkanger og kikka i dag. kan kanskje bruke annen type innsats, men hullene i disse var i største laget. Går det ann å bruke grovporet skumgummi, eller vil den avgi kjemikalier til vannet?

Hadde vært fint med et bilde. Ikke umulig at du kan ha litt filtersubstrat i filteret istedet for svamp.

Usikker på skumgummien, men vil ikke se bort ifra at det er soppdrepende middler i madrass-skum.
Takk for tips! Fikk tak i en bit blåfiltermatte i dag. Zoo1 på Fannrem hadde det jeg trengte, så nå ordna det seg omsider!
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap