Hva trenger jeg?

Får låne et 42l akvarie hos ei venninne.
Hva trenger jeg? Hvor mange fisk kan jeg ha i det? XD og hvilke fisk passer sammen? Gjerne fisk som passer med guppy, for de er megasøte. :3
Får kanskje låne noen filter osv og. Hun bruker det ikke, sååå.

Link til nettbutikker osv

Hvis du sjekker under "artikler" finner du "akvarieskolen" hvor du finner svar på det meste ang oppstart

Antall fisker bestemmes av flere ting. Hva slags fisker, hva slags pumpe du har, hvordan det er innredet, hvor ofte du bytter vann.
I en 42 L er det ganske begrenset hva du kan boltre deg med, men det betyr ikke at du ikke kan få et spennende og flott oppsett.
Krever bare litt mer research og mer arbeid for å holde det stabilt og bra.

Hvis du søker på medlemsakvarier kan du se på mindre kar, kanskje få litt inspirasjon?
I fiskebasen kan du skrive inn antall liter og få forslag på fisker som kan passe i ett lite kar.

Lykke til!
Du trenger en pumpe og en varmekolbe. Hvis du skal ha planter, må du også ha lys som er egnet til dette. Det er veldig begrenset med utvalg av fisk som vil trives i en 40 liter. Et søk i fiskebasen vil gi deg et hint om hva du kan ha. Legg merke til vannkvalitene de forskjellige fisk skal ha hvis du velger mer enn 1 art. Noen liker hardt vann, andre bløtt osv.

Google på webzoo feks, billig nettbutikk. Ligger mange linker under LENKER.

Hvis du søker på webzoo her inne finner du ulike erfaringer.. :S
Tilfeldig bekjentskap
© Thomas A Eriksen
Reklame for plussmedlemskap