Har fiskene spist rekene mine?

Jeg fikk 3 dvergreker av et eller annet slag i dag av moren min som syns de var så fine. Da jeg kom tilbake til akvariet etter et par timer borte fra det så merket jeg at de var forsvunnet, det er ikke spor av dem noen steder. Tidligere på dagen var de aktive og gikk fritt ute på bunn. Jeg merka at neontetraene mine siklet litt på dem, kan det tenkes at de eller noen av de andre småfiskene har spist opp rekene?
alt som er smått nok havner som regel i munnen på fisk. skulle ikke forundre meg om de var oppspist, men, reker er utrolig flinke til å gjemme seg. jeg fant 1 reke som hadde kommet som blindpassasjer 4-5 uker etter ankomst. er det nok gjemmesteder, kan det hende de lever ennå.
Dverg reker er jo ganske små så de kan ha blitt spist, men vilket andre fisker enn neontetra har du? Og hvor godt har du lett etter disse rekene,
de kan være utrolig goe til å gjemme seg, det har vertfall jeg erfart, spesielt om de er mer fargeløse/gjennomsiktige.
De er/var klart orange, så var ganske lette å se. Men jeg har en god del huler og sånt som jeg ikke kan se inn i, men klarte ikke å se dem på noen av de vanlige gjemmestedene som fiskene pleier å bruke.

I tillegg har jeg en haug med guppyer, en elefantfisk og en L226 som er veldig glad i scampi
I dag så jeg en av dem før lyset ble skrudd på i akvariet, så ser ut som at de bare har gjemt seg heldigvis
Reker kan være borte i ukevis, for så å brott være tilbake igjen.
som du har merket så er de utrolig flinke til å hjemme seg.
Et eksempel, jeg solgte alle klorekene mine, trodde jeg, men fant en voksen hunn i karret når jeg tømte det får vann.
Denne hunne slapp jeg opp i diskustanken min på 660 l, det var rett før jul, og hadde ikke sett hunn på nesten 8 mnd og trodde hun var død.
en for noen dager siden så så jeg hun "tuslet"rundt på bunnen i karret, moro det.
Får 5 slike til idag.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap