Hvordan få sånne fine bobler/strøm i midten av akvariet????

Hvordan får man disse boblene? Bruker man luftpume eller?

Har nettop gått til innkjøp av et aquastabil 325 liters, så har jeg 2 innvedige pumper så jeg trenger jo egentlig ikke flere...

Men den ene pumpa har ett munnstykke ut som det ser ut som det går ant å gjøre noe artig med?? Noen som vet va man kan gjøre med denne?
Får å få de boblene du sikter til setter mann inn en luftepumpe. Dette er et lite apparat som blåser luft gjennom en luftestein via en slange som du kan plassere hvorsomhelst i karet. Har stort sett kun pyntende effekt.

Innvendige pumper,altsa filterpumper, har en meget viktigere jobb. Disse er livsviktig for fisken, for det er dem som renser vannet.
Den tuten du sikter til er nok utblåset, det er her vanner kommer ut av pumpa. Denne rettes med fordel mot overflaten, slik at vannflaten blir i god bevegelse. Dette gjør at vannet mettes med oksygen, og fiskene får puste.

Luftepumpa vil ikke ha noen annen effekt enn å pynte opp 325 literern din.
Steinar Rasmussen
Hvordan får man disse boblene? Bruker man luftpume eller? .... Men den ene pumpa har ett munnstykke ut som det ser ut som det går ant å gjøre noe artig med?? Noen som vet va man kan gjøre med denne?

Du trenger ikke luftpumpe for å lage bobler i vann.

Den "..ene pumpa har ett munnstykke ut som det ser ut som det går ant å gjøre noe artig med..." antar jeg det er luftinntak hvis den er ca. 0,5 cm i diameter. Skaff deg et stykke slange i samme dimensjon og ca. 20-30 cm lang. Sett slangen på munnstykken. Da får du luftbobler når pumpen er i gang. Husk en viktig ting: Heng den andre enden av luftslangen over kanten på akvariet eller fester den på veggen et sted som er høyere enn vannkanten i karet. Er den lavere enn vannkanten i karet kan det hender at vannet i karet renner ut. Lykke til!
Takker:)
Ok, takker for svar, men jeg ser jo at luftpumpen har en funksjon pga de kan kjøpes fra 50-500 liter?? Å da kan det jo ikke bare være en pyntegjenstand?
Det er primært en pyntegjenstand og en vare som selges for å tjene penger. (Ofte kobles luftpumpen til div skattekister, kanoner, etc som åpner seg og avgir disse boblene). Oksygen i karet skapes ved brytning, og det sier seg selv at dette er mere effektivt når et filter pumper (bryter) vann i overflaten kontinuerlig, en èn enkelt boble som kommer opp med jevne mellomrom
Hvordan?
Jeg har en bestilling på tropefisk.no, så lurer jeg da på hvilken luftpumpe jeg ska kjøpe ??? Skal jeg bare kjøpe tetra tecen sin på 50-100 liter da siden det er bare til pynt?

For jeg har et akvastbail akvarium 325 liter med 2 innvendige pumper å det holder jo?
Så da kjøper jeg den nest minste luftpumpa som er beregnet på 50-100 liter?

Noen som vet hvilken som er mest stillegående?
Lager de mye lyd disse pumpene??
Hva trenger jeg evetuelt mere? slanger noen mere?
Sønnen min har en slik pumpe (i et "pirat" kar og den bråker endel). Men hvis du kun er ute etter bobler så ville jeg kjøpt den billigste og enkleste varianten. Ønsker du disse boblene av en grunn, eller er det kun fordi du synes det er fint?

Du trenger en slange som forbinder pumpen med utblåset. (Med mindre det følger med i det du har kjøpt)
Hmm
Ønsker det bare pga et det tar seg godt ut i akvariet:P
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap