Senke sirkulasjonshastigheten. noen tips?

Jeg har et Juwel Rio 240 kar med orginal pumpe/filter system.

Nå som jeg har fått scalarer prøver jeg å få satt ned sirkulasjonen i vannet sånn at de får litt roligere forhold. Ser ikke ut som det er noe måte å kontrollere pumpehastigheten.

Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre?
Plussmedlem
Det er vel 1000 l/t pumpe på denne?
Det er ikke all verden i 240 liter så det burde egentlig ikke være noe stort problem for scalarer.
Prøv å snu litt på utblåserrøret. Inn mot bakveggen eller opp mot vannflaten. En stor rot kan også fungere som demper på strømmen fra utblåset.
Stemmer at det er 1000l/t. Skal prøve å vri på utblåserøret.
sette en filterbit utenfor utblåset
Du får kjøpt orginale juwelpumper med mindre kapasitet som passer
rett i filterbeholderen. De har både 400l/t og 600l/t, lettere blir det ikke.

Mvh. bjolle
Uansett så vil sirkulasjonen i dette filteret bli merkbart redusert når det er godtinnkjørt, og jeg ville ikke bytta til noe mindre enn den pumpa som er originalt.
I Aqua One 22 literen min går det ikke an å bestemme verken styrke eller retning på utblåset, filteret pumper 400 l/t. Det var storm der nedi da jeg startet det, og jeg har killier som liker stille vann.. Så jeg stappet filtervatt nedi filteret, helt i bunnen foran hullene, slik at vannet må gjennom filtervatten før det når utblåset, og det hjalp en del. Jeg kjøpte også et par store planter som ble satt rett foran utblåset, og nå er det ganske stille oppi der.
Men er stor forskjell på det du har i forhold til trådstarter. Den originale pumpa til Juwel leverer så vidt nok det den skal til denne 240l. 1000l/t er ikke mye i dette karet, og dette er når filteret er nytt og ikke innkjørt.
Jojo, det er annerledes, men det var hvordan jeg reduserte sirkulasjonshastigheten som var poenget.
Ta å kjøp [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=432020+*+432021+*+432022&t=temartic_e&userid=XRTjpuJmIh6yIWAITD6cJzBgb2NCv6fZNCj]denne[/URL], Da kan du fint kjøpe en svakere pumpe til juwelfilteret ditt og samtidig ha fullgod filtrering. du får kjøpt disse filterinnsatsene i Norge nå.

Jon
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap