Mysteriet inni mangroverota

Jeg kjøpte meg en ganske klumpete rot her en dag. Tenkte at jeg skulle dele den og i dag gjorde jeg det. Men det var noe som lignet spindelvev inni den. Hva er det? Jeg vasket jo røtte men syns det var merkelig for det var inni og nesten ingen sprekker til å komme inni det.
ta et bilde, høres ut som et rede til en edderkopp, mange edderkopper lager rede av spindelvev.
Kan kanskje være sopp som vokser naturlig på treet?
Har ikke bilde da jeg vasket det vekk men var merkelig vis det skulle være sopp. Det føltes ut som veldig veldig fint spindelvev.
Jeg synes ikke det er så rart at det kan finnes spindelvev på en trerot. Den kan ha ligget lagret tørt i lager-rom eller i sprinkelkasser på gulvet, både utendørs og innendørs, i gud vet hvor mange måneder (eller år) før den havnet hjemme hos deg. Kanskje lå den i en stor haug med innsamlede trerøtter nede i Asia noen måneder før de shippet avgårde en stor sending til Norge
Butikken kan ha lagret den lenge også. Edderkopper finner veien overalt, så dette synes jeg overhodet ikke var no' mystisk

Nei men det har levd ca 7-8 stykker sikkert i den ene rota. Men det er vaska vekk og badet er oversvømt pga meg så alt er ok Å glemme vasken er ikke bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Jone Knudsen
Reklame for plussmedlemskap