Hva er dette for noe?

Våkna i dag tidlig og gikk og så på akvariet. Så så jeg noen små prikker på ca 2mm som var spredd litt rundt. Er vel rundt 8 stykk. Noen som har peiling på hva det er? SAEene mine lot dem være i fred. Det er snakk om 160 litern min som er i profilen.

Bildet er ikke det klareste av alle. men du ser prikkene som 3 gule dotter.
Lettere å se når lyset kommer på

Kanskje det er pestsnegler? Tenkte også på coryegg, men det ser ikke ut som om du har noen coryer, og dessuten ville de fleste fisk fråtse i egg om de fant dem. Så er det egg, har i hvert fall ikke de andre fiskene sett de enda.
Pestsneglene legger vel egg på planter? Coryer har jeg desverre ikke heller. Men SAEene snuser rett over dem med bartene og det er litt rart da at de ikke er oppspiste.

Men de eneste som er store nok til å formere seg hos med er SAE, sikker en kinesisk algespiser men den er bare 1. Er vel det hele uten om sebrasnegler og sandsnegler men sandsnegler føder vel.
Kan være egg fra sebrasneglene, di klekker nok ikke siden det skjer i brakkvann om jeg husker riktig, men de legger små hvite egg nesten over alt. Virker heller ikke som noen synes eggene dems er særlig til mat heller og lar de være i fred.

Vanskelig å se på bildet, men hvor store/ små er de?
Fant nettop 2 egg til som var nesten helt på andre siden. Syns det var litt rart at en pestsnegle ville vandret tvers over akvariet for å egge.

Tok et nytt bilde fra kortsiden. Det er den langsiden du ser helt i andre enden av karet de andre er.
dem er 2mm. Jeg så jo en av sneglene vandre der. Kan jeg blande ut noe brakkvann og sette dem uti?

Men det blir jo problem da jeg ikke har noe luftpumpe e.l
Jeg ville nok ikke tatt meg bryderiet med å prøve klekke eggene, men hver sin smak
Jeg får følge med å se hva det er kanskje det kommer noe. får håpe det kommer flere da. Så kan jeg lage til et lite som sebraene kan vandre å ploppe egg i.
EivindG
dem er 2mm. Jeg så jo en av sneglene vandre der. Kan jeg blande ut noe brakkvann og sette dem uti? Men det blir jo problem da jeg ikke har noe luftpumpe e.l


Eg har ein luftpumpe du kan få billig
Eg kan ikkje bruga noge på akvarieutstyr før eg får tilbakebetalt gjelda mi:P og etter det blir det nok ancistrus på meg.
Det spørs nok om det er sebrasneglene som har lagt eggene, ja. De liker å legge de på harde flater som feks glasset og de blir ikke spist av noen. Tror skallet på disse eggene er veldig harde for de er vanskelige å fjerne uten å bruke algeskrape.

Om du noen gang får lyst til å prøve å flytte eggene over i brakkvann for å klekke de ut så kan jeg tipse om at du kan legge inn noen steiner, mate sneglene godt med agurk eller malletabletter og se om de legger noen av eggene på steinene. Da er det bare å flytte hele steinen med egg og alt over til karet med brakkvann
Ja. Fant ut at de var nesten umulige å få vekk. Akkurat som fluelorten som satt på utsida
Korleis går det med egga ?
Har du fått dei til å klekke ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap