Du får velge 3 typer akvariefisk!!!

Hvis du fikk velge 3 typer fisk å ha i et 112 liters akvarie, hvilke hadde du valgt og hvorfor?
Jeg ville valgt et par av en av de mindre labyrintfiskene, feks en betta-art eller en av de små guramiene. I tillegg ville jeg hatt en stim stjernedanioer og en stor gruppe kuhlii-ål.

Grunnen til å velge disse er at jeg får dekket hele karet, bunn, midt og topp. De forskjellige fiskene vil derfor ikke konkurrere om område og i tillegg er alle disse fredelige arter og går overens når det gjelder vannverdier og krav til innredning. Det er også en fordel at de er såpass små. Små fisk gjør at karet virker større. En annen god grunn er at alle disse tre artene er vakre og har en spennende oppførsel. Dessuten har jeg vel valgt omtrent samme besetning i asia-karet mitt

Inaktiv bruker
Hvis jeg hadde valgt nye fisker til min 112 liter hadde jeg valgt:
- en gjeng med pitbullplecoer
- et par med kurvciklider
- en stim med korallrød smykketetra.
Jeg ville valgt
- ett par apistogramma (utrolig mye flott å velge mellom, pick a faworite). Fordi de er små nok til å trives i det karet, har nydelige farger, og viktigst - de har stor personlighet. Kjempemorsomme å følge med på.
- En stim amandatetra eller smykketetra. Som dither fisk, og fordi de er utrolig vakre, og holder seg i midt/topp. Begge disse tetraene er rolige og behagelige fisk.
- otto - det må jeg bare ha i alle karene mine. De er så søøøte, og samtidig nyttige.

Har mange andre fisk jeg liker, men med kun tre arter blir det sånn.
mer! dette var gøy. nå har jeg fått mange ideer :p
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Sivertsen
Reklame for plussmedlemskap