Hvit sand???

Heisann!

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt helt hvit fin sand?
som ikke inneholder kalk?
er ikke biltema sanden tilnærmet lik hvit da?
Nå vet jeg ikke om den er tilgjengelig i Norge, men her får man kjøpt svært fin hvit sand som brukes i terrarier og til salamandere, og den påvirker ikke pH. Den heter silver sand her, men den heter sikkert noe annet i Norge, hvis de har noe tilsvarende da. Men den er ekstremt fin. Pulver omtrent.
Sterud
er ikke biltema sanden tilnærmet lik hvit da?

Nja, vil ikke kalle denne hvit. det er av lys karakter, men jeg har lyst på så hvit sand som mulig.
iDuddits.
[QUOTE=Sterud]er ikke biltema sanden tilnærmet lik hvit da?

Nja, vil ikke kalle denne hvit. det er av lys karakter, men jeg har lyst på så hvit sand som mulig.

mener Buddy hadde hvit sand for litt siden. Du får bare stikke snuten innom fiske pusheren din og spørre om de har noe å by på, eller i det minste kan skaffe
så denne her på ikea.no burde jeg være veldig skeptisk med å bruke dette? noen som har erfaringer her??

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30096223
Var innom Zoo'n i arendal og der hadde di hvit akvariesand
kostet jo bare 600,- for en stor sekk:P
så visst det var noen andre som lurte på det samme så har di det altså i dyrebutikkene
iDuddits.
Var innom Zoo'n i arendal og der hadde di hvit akvariesand :D kostet jo bare 600,- for en stor sekk:P så visst det var noen andre som lurte på det samme så har di det altså i dyrebutikkene:)

600,- for en sekk ?? Jaja, da nøyer jeg meg heller med lys biltema-sand til 59,- for 25kg.... Til mitt 75L holdt det i massevis og har fremdeles halve sekken igjen til etterfylling - Og jeg kan etterfylle rimelig mange ganger for 600,- - Mulig hvit sand er veldig spesielt og ekstra dyrt, men min mening er at dyrebutikkene er rimelig flinke på å skru opp prisen. Eksempelvis selges det bakgrunner for 200,- i england som koster 600,- her..... Hvorfor skal alt akvarieutstyr være så himla dyrt i Norge ?.....
Jeg er litt skeptisk til at hvit sand fra dyrebutikk ikke inneholder kalk. Mesteparten av den lyse sanden ser ut til å være beregnet på malawi eller saltvann og kjører derfor ph/kh og gh i været. Til og med den svarte grusen jeg kjøpte som nybegynner forstyrret vannverdiene mine. Det viste seg at det var farget, kalkholdig grus :b
Jeg har malawi og kjøpte sand som var veldig hvit... Har faktisk fortsatt problemer med for lav PH ....... så den gikk nok ikke akkurat rett i været. var faktisk bilde av noe saltvanns greier på posen.. Men den er uansett MYE hvitere enn den på biltema...
Sand på dyrebutikker her koster 50-100 kr for en sekk, og akvarieutstyr koster som regel det samme her som i Norge. 600 kr var jo svindyrt!
ja, syntes også at dette var mye! for å si det sånn jeg takket for meg og gikk en tur på biltema:P (dette var nok 25kg bare så dere ikke tror det er snakk om disse små-posene) men jeg vet at det har vært snakk om at hvit sand som regerl inneholdet kalk, men jeg forhørte meg om dette og det garanterte di meg at det ikke skulle være. (ja, vet også at det kan en ta med en klype salt)

men bare så dere vet det, så trekker biltema nå tilbake den lyse sanden, pga det ikke egnet seg som sandblåsesand.
han som jobbet der var så grei og hentet 2 sekker til meg og fant ut at han bare skulle kalle det "svinn under lasting av returvare", så blid og fornøyd gikk jeg ut av butikken med sanden og kom på:

har det ikke vært snakk om at denne biltemasanden er skadelig på fisk som "graver" i den? tenker spesielt på kuhliål som ligger og graver i den hele tiden?
Var selv på Biltema her for noen dager siden og skulle ha sand.
Men de var tomme, og kom aldri til å få inn ny...
Derfor ble det Rådasand på meg. 100 kr for 25 er ikke galt det heller....
Synd egentlig da men....
Skorstein
Var selv på Biltema her for noen dager siden og skulle ha sand. Men de var tomme, og kom aldri til å få inn ny... Derfor ble det Rådasand på meg. 100 kr for 25 er ikke galt det heller.... Synd egentlig da men....

spør du veldig fint i arendal så får du di har det ennda på retur lageret
Hva?
Jeg spurte til og med om jeg kunne kjøpe den lille bøtta med rester de hadde samlet opp fra gulvet. Men fikk ikke lov til det engang!!
Hat...
Skorstein
Hva? Jeg spurte til og med om jeg kunne kjøpe den lille bøtta med rester de hadde samlet opp fra gulvet. Men fikk ikke lov til det engang!! Hat...

hehe, stakkars:P han nølte bare litt så gikk han inn og hentet 2 sekker:P
men jeg trenger egentlig bare en sekk tror jeg. :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap