Discus

hei. nå er jeg ferdig med innkjøring av filter å det nye karet er klar for discus. karet er 260 liter. noen som vet hvor mange discus jeg kan ha i det karet? forslag på spesielt fine discus. har blue diamond fra før. tenkte å prøve en annen type denne gang. skal også ha en del tetra. noen forslag til annen fisk som er fin og passer med discus?


Hei du kan ha 4-5 voksne individer i ditt akvarie. Eller f.eks. 10 mindre om du ønsker.

Disse fiskene kan du med enkelthet ha sammen med Discus:

- Corydoras Sterbai
- NeonTetra eller Kardinal tetra
- L-maller
- Uaru

takk for hjelpen vet du hvor lang tid det tar før en discus er voksen?
DiscusGeir
Hei du kan ha 4-5 voksne individer i ditt akvarie. Eller f.eks. 10 mindre om du ønsker. Disse fiskene kan du med enkelthet ha sammen med Discus: - Corydoras Sterbai - NeonTetra eller Kardinal tetra - L-maller - Uaru


Hallo!!! er det ikke snakk om 260 liters kar her?? 4-5 voksne individer...håper dette var en skrivefeil geir? :o) Jeg syntes det var trangt og lite for 5 discus i min 325 liter her, ser for meg at det er vanskelig å få til en optimal trivsel for discusen i 260l. ;o)
Bettina
Hallo!!! er det ikke snakk om 260 liters kar her?? 4-5 voksne individer...håper dette var en skrivefeil geir? :o) Jeg syntes det var trangt og lite for 5 discus i min 325 liter her, ser for meg at det er vanskelig å få til en optimal trivsel for discusen i 260l. ;o)


Hei. Ingen skrivefeil her.. går lett det. Gjør det hos meg. Det forusetter bare at du skifter vann. Det er faktisk slik at om de går litt tett i en gruppe. Trives de faktisk bedre. Like it or not:
iversen
takk for hjelpen:) vet du hvor lang tid det tar før en discus er voksen?


15-24 mnd. avhengig av Gener, for tillgang,vannskife hyppighet og helse.

Det DiscusGeir glemte å nevne er at karrene han snakker om er BB-kar eller bortimot BB.

Det som er viktig når man beregner antall discus i et kar er kombinasjonen av vannbytte og effektiv filtrering.

Hvor godt filtreringen fugerer er avhengig av oppsettet i karret med tanke på innredning. Blir det for vanskelig å komme til med slamsuging vil man ikke klare å holde vannkvaliteten oppe og så begynner problemene.

Fire fullvoksne discus i en 250 liter med lite innredning går helt fint. Fem er på grensen, men burde gå greit så lenge filteret og driftsrutinene er tilpasset.

Tilfeldig bekjentskap
© Nina Strømme
Reklame for plussmedlemskap