Piraya som ikke trives?

Kjøpte en liten stim piraya i dag på 10stk, regner vel med at to eller tre faller av.

Men de vil ikke spise og gjemmer seg bak en rot, bare tre av dem som er fremme, og det er helt i hjørnet av karet. Vil dette endre seg? Trodde de ville være i midten av karet.

Noe som er galt? Jeg har hørt piraya er veldig skye fisker, så dette vil kanskje endre seg i løpet av uken?
Plussmedlem
Vincent
Noe som er galt? Jeg har hørt piraya er veldig skye fisker, så dette vil kanskje endre seg i løpet av uken?

Hva er det som vil endre seg i løpet av uken?
At fiskene blir enda mere skye? De gjemmer seg jo allerede

Gi fiskene litt tid så vil de kanskje bli litt mere "husvarme". Jeg har da sett piraya som ikke er sky i det hele tatt.
nå vet jeg ingenting om piraya men i hvertfall er oftes fiskene vedlig sky og gjemmer seg etter du har kjøpt, jeg vil regne med om en uke kanskje litt mer så tror jeg fiskene er framme og viser seg
Loomis
[QUOTE=Vincent]Noe som er galt? Jeg har hørt piraya er veldig skye fisker, så dette vil kanskje endre seg i løpet av uken?

Hva er det som vil endre seg i løpet av uken?
At fiskene blir enda mere skye? De gjemmer seg jo allerede

Gi fiskene litt tid så vil de kanskje bli litt mere "husvarme". Jeg har da sett piraya som ikke er sky i det hele tatt.

At de blir mer frampå var jo det jeg mente, vil jo at de skal farte rundt. Har hørt at de er veldig lite frampå og sånn, men vil jo se dem! ;P
Det var vel fort jeg som solgte deg dem om du kjøpte dem der jeg tror du gjorde. Jeg fortalte deg at de kom til å gjemme seg i starten

Skaff en del flyteplanter så lyset blir litt dusere. Da vil de straks bli tøffere. Du kan evnt. fjerne en del av disse igjen når fisken er skikkelig husvarm. Utover det kan det ta flere uker før de blir komfortable med å svømme fremme. Det kan være lurt å ikke stå spent foran karet når du forer i starten - ha i maten og gå ut av synsvidde - spionering er så klart greit

Det er helt normalt at de er vettskremte etter transport og introduksjon til nytt kar. Gi dem tid.

Og grattis med fine fisk!
Hei Anette så hyggelig! Er det mulig å ha noen i en 400l også? Eller blir dette for lite? Hvis jeg blir veldig glad i disse skapningene så kjøper jeg evt. et par til dette karet også? xD Fantastiske fisker, jeg har sittet litt stille og bare titta, de kommer litt fram da. Det var litt stilig! men rører jeg meg litt eller bare en liten lyd så er dem på gjemmern.

Jeg kommer innom med bøtta jeg lånte i morgen..
Fiskebasen setter 200 liter som minstemål. Det er uenighet om dette er gruppefisk eller stimfisk, men så lenge de er små liker de seg hvertfall godt om de får være litt flere. Du kan fint ha en gruppe i 400 liter.

Men husk at det kan bli litt ensformig å ha bare piraya i flere kar; du kan jo ikke ha noe annet i tillegg uten å risikere at det blir myrdet.

Fint det - bare lever den i kassa eller akvarieavdelingen. Jeg er ikke på jobb i morgen.

Jepp, men det må jeg, så god natt
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap