- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hvilke fisker går med palettciklide?
Hvilke fisker går med palettciklide?
Postet 28.08.08 kl 19:14
Postet 29.08.08 kl 15:41
Postet 29.08.08 kl 16:55
Postet 31.08.08 kl 23:41
Postet 31.08.08 kl 23:55
Postet 31.08.08 kl 23:59
Postet 01.09.08 kl 07:53
BettinaHvis du søker på palettciklider i fiskebaseb, kan du lese i margen på venstre side hva andre har paletter sammen med.
Det står der at det er noen som har sommerfuglciklide med palettciklide! Går det greit å ha ciklider sammen med andre ciklider?
Sånn som sjakkbrettciklide - palettciklide, går de sammen?
Postet 01.09.08 kl 07:57
BIGBrother[QUOTE=Bettina]Hvis du søker på palettciklider i fiskebaseb, kan du lese i margen på venstre side hva andre har paletter sammen med.
Det står der at det er noen som har sommerfuglciklide med palettciklide! Går det greit å ha ciklider sammen med andre ciklider?
Sånn som sjakkbrettciklide - palettciklide, går de sammen?
Sammensettningen av fisk kommer vldig ann på størrelsen på karret.
Jeg ville ikke satt et parr paletter og et parr sommerfugler i ditt lille karr.
Ciklider er teritorielle, og de vil slås som "f...."når et av parrene kommer i leksmodus.
Men har du stort nok karr så kan du fint ha flere typer ciklider som går på bunnen.
Mange fisker som går sammen paletter/sommerfugler, bare velg fisker som går høyere i karret(noe de fleste gjør).
Postet 01.09.08 kl 08:16
BIGBrotherTusen Tusen takk! =) Må bare spørre deg om noe Bettina: Hvilken bakgrunn er det du bruker på din (54 liter Oppdrett L144 og Endlers) Utrolig fin! Når jeg så bildet av akvariumet ditt, trodde jeg det var en 300 liter eller noe rundt der...
Stemmer det, er innvendig bakgrunn i en av mine 54 litere. Det er en bakgrunn jeg plutselig kom over hos Dahls dyrerike i Moss og som kostet snaue 200 kr. Den er utrolig kul, gjør seg bra. Og man skulle tro på bildet at det er et større kar..hehe. Hva bakgrunnen heter vet jeg ikke, men kontakter du den butikken er det nok ikke problem at de bestiller til deg. De utvikler også nettbutikk nå....
Postet 01.09.08 kl 08:44
Endret: 01.09.08 kl 08:44
Ken MyrsethMen har du stort nok karr så kan du fint ha flere typer ciklider som går på bunnen. Mange fisker som går sammen paletter/sommerfugler, bare velg fisker som går høyere i karret(noe de fleste gjør).
Hvor stort kar kan man ha for at de to ciklidene kan være sammen?
Til Bettina:
Måtte du skjære noe av på bakgrunnen? Var den større?
Vet du noe om Dahls nettbutikk? Om internett-adressen?
Eller når den blir ferdig?
Postet 01.09.08 kl 13:21
Bakgrunnen var ferdig tilpasset den, passet rett ned i 54 literen. Brukte bare silikon for å feste den på sidene.
Nettbutikken er ikke ferdig, men godt på vei.... her er en link Dahls dyrerike
Nettbutikken er ikke ferdig, men godt på vei.... her er en link Dahls dyrerike
Postet 01.09.08 kl 23:11
Postet 02.09.08 kl 07:46