Hvem er finnenapperen?

i morges manglet to av mine stolte guppyhanner hele halen!! den siste hannen og en jeg tror er en hunn har halene sine. ellers i karret har jeg scalare, corydoras, ancistrus, sjokolademalle, platy, thomas ciklide og praktbotia...hvem er synderen? har flyttet de to amputerte, burde jeg flytte de to andre før napperen slår til igjen? vokser halene ut igjen?
Ville mistenkt scalare eller praktbotia. Thomasiciklide kjenner jeg ikke til.

scalarene mine har gått fint sammen med guppyene siden jeg fikk akvariet for et par mnd siden. men det kan selvsagt være dem. heller også litt mot botiaen for den har jeg nylig fått og de er veldig nyskjerrige og bortpå de andre fiskene. men hvorfor har to guppyer fått beholde halene mens to like hanner har absolutt ingen igjen?
Mistenker botiane; samme skjedde med min ene stakkars guppy. Kan være tilfeldig at akkurat disse har blitt offer. Når først halen mangler delvis er fisken lettere offer neste gang da den svømmer litt dårligere. Tror halen vokser ut igjen. Har ihvertfall hørt det.

Praktbotiaer blir forresten ganske store og trenger stort akvarium etterhvert. Sjekk om ditt er stort nok i fiskebasen om du ikke alt har gjort det. Videre er de stimfisk og trenger endel venner for å trives godt....hvis de er mange skal visst sjangsen for at de napper bli mindre.

Ville flyttet alle gyppiene hvis mulig da finner er ordentlig snacks for praktbotiaer
det kan være den siste hannen som har nappet de to andre pga du har bare en hue.
En hue på tre hanner er ikke bra jeg har en hanne på tre huer. men se ikke bort ifra sjokolademallen din jeg hadde to sånne før, en dag jeg kom hjem fra jobb lå det to feite sjokolademaller i bånnen dem klarte nesten ikke å røre seg for dem hadde vært å spist på så å si alle guppyene og mollyene mine.
Dem fikk nye hjem med en gang dyrebutikken.
Aldri mere sjokolademaller
ja, det er jo litt rart at det skjer omm natta når sjokolademalla er aktiv vet at jeg har et par fisk som trenger større hjem, de er bare småbarn nå og driver å skaffer meg et større kar nå..
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap