Hva slags art er dette?

Vi har en fisk i vårt akvarie som vi ikke vet noe særlig om.
Hvilken sort er det? Noen som vet?
Butikken var usikker.......

TR

Det er en fargevariant av black molly (populærnavnet på den er dalmantinermolly, av naturlige årsaker)

Edit: kan jo legge til at det er en hunne, i tilfelle du vil kjøpe en make til henne
Inaktiv bruker
akkuart det jeg skulle si jeg å-.-
Hmm..men legger ikke de levende yngel?? Denne la egg som det ikke ble noen av...........
Inaktiv bruker
det er en levendeføder det der ja
kanskje eggene ikke var befruktet?for dem er jo egg inni henne
men jeg kan ingen ting om levendefødere nesten
Eggene skal klekkes i samme øyeblikk som dem føder.
Ikke sant.. yngelen ligger inni egget sitt i magen. Eggene klekker i det hun føder. Enkelte ganger kan man se at noen yngel kommer ut som egg, men klekker et lite sekund senere mens det synker mot bunnen. Andre ganger klekker ikke egget (av ulike årsaker).

Er det ingen hanne der, var alle eggene ubefruktet og dermed klekket de ikke under fødselen.

Det som er sikkert er at fisken på bildet er en molly
ElinH
Er det ingen hanne der, var alle eggene ubefruktet og dermed klekket de ikke under fødselen.

Hunnene lagrer spermpakker fra hannene i mange måneder. Eggene har sannsynligvis vært befruktet, men hun har sluppet dem for tidlig. Slikt skjer av og til.
Hehe, ja jeg tenkte på det "kasuset" når jeg skrev, men så ble det stående likevel. For tidlig "fødsel" er nok langt mer normalt
ok, da går jeg ut fra at dette er en Molly da! Har spekulert fææælt på dette! Nå går vi bare å venter på at Guppyen skal føde........
Vi er helt færske på dette med fisker..

Takker forresten for alle svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Ragnar Torgersen
Reklame for plussmedlemskap