Bakteriekultur på flaske.

I butikken kan man kjøpe bakteriekultur på flaske, som sikkert har lagt der i lang tid.
I karet dør bakeriene i løpet av kort tid om de ikke får tilført nok oksigen.

Hvordan kan det ha seg at samme type bakerie overlever på flasken uten oksigen, men dør i akvariet?
Stig Klementsen
I butikken kan man kjøpe bakteriekultur på flaske, som sikkert har lagt der i lang tid. I karet dør bakeriene i løpet av kort tid om de ikke får tilført nok oksigen. Hvordan kan det ha seg at samme type bakerie overlever på flasken uten oksigen, men dør i akvariet?


Er en grunn for at man ikke kjøper dette på flaske, så dropp det og la heller akvariet kjøre seg inn på en ordentlig måte
mener jeg kjøpte noen kapsler en gang som skulle løses opp i akvariet og tilføre gode bakterier. Noen som kjenner til dette?
Dette med bakterier på flaske/kapsler er bare tull, og jeg er sikker på at 99% av brukerne her inne er enig med meg
Det beste er å "bygge" opp filterbakterier over tid... er den beste måten etter mine erfaringer hvertfall... men kanskje andre har andre måter.
Stig Klementsen
I butikken kan man kjøpe bakteriekultur på flaske, som sikkert har lagt der i lang tid. I karet dør bakeriene i løpet av kort tid om de ikke får tilført nok oksigen. Hvordan kan det ha seg at samme type bakerie overlever på flasken uten oksigen, men dør i akvariet?


Dersom det er snakk om produkter som virker, må de holdes avkjølt og har kort holdbarhetstid.

Dersom de ikke har kort holdbarhetstid og ikke oppbevares kaldt, er det fordi det er en annen type bakterier enn de vi egentlig ønsker oss.

De bakteriene som oftest selges, trenger ikke oksygen og formerer seg veldig fort, men selv om de gjør samme jobb som de oksygenkrevende typene, er de langt ifra like effektive.
Inaktiv bruker
Tom Kristiansen
Dette med bakterier på flaske/kapsler er bare tull, og jeg er sikker på at 99% av brukerne her inne er enig med meg;)
Ikke at jeg på noen måte mistror dette, det er det inntrykket jeg har fått på folk flest her inne, men finnes det en mer naturvitenskapelig forklaring på dette? jeg skjønner såklart at det ikke er levende bakterier inne i tablettene, men hva består tablettene av da?
Plussmedlem
Tetra som et eksempel:

Tetra Bactozym skal skape ideelle forhold for bakteriene. Bakteriene skal altså komme raskere med dette middelet.
Tetra anbefaler at du samtidig tilsetter SafeStart som visstnok skal inneholde bakteriene Nitrospira, Nitrosospira, and Nitrosomonas.
Bakteriene lever visstnok også i ca. 12 måneder i denne flasken.
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap