Kuhlii-ål

Nå nylig hadde jeg vannskifte og rett etter så var de to kuhlii-ålene borte. De var ikke i vannet i hvertfall. Da ville jeg merket det. Noen som vet??
Jeg kan vel ikke ha begravd dem levende?? De er jo ikke NOE sted.
gravd seg ned i sanda, kravlet inni pumpa eller andre gjemmesteder. de kommer seg fram hvor du ikke skulle tru det var mulig noenting kunne trenge seg inn i :p
Det virker fysisk umulig å komme inn i pumpa. Et nyfødt guppy yngel får plass, men intet større. Kan de grave seg ned i grus?? Engelsk elvegrus??
de kan. men, grus er ikke bra for dem, har hørt historier om kuhlii som gravde seg ned i grus og så døde fordi grusen var for tung til at de kom opp igjen. det er dog normalt å ikke se dem lange stunder av gangen. ser sjelden mer enn en eller to av mine om gangen på dagen. det er helt normalt at de gjemmer seg
Jeg ser mine noe sånt som en gang i måneden. Noen ganger oftere og noen ganger sjeldnere.
Prøv å legge inn så mange gjemmesteder som mulig. Gjerne i form av små krukker, røtter, huler etc. (jo mindre, jo bedre). I likhet med de fleste Botia vil de føle mer trygghet jo flere gjemmesteder de har Kuhlii er blandt de mest sky artene, men med mange gjemmesteder vil du muligens oppleve at de oppholder seg noe mere over substratet enn under. Og da har du ihvertfall en sjanse til å se dem, selv om du må lete litt Og det er riktig som Sanne sier: Grus er ikke så bra. Sand er best. Selv om Elvegrus er såpass rund at den antagelig ikke være så skadelig som skarp grus.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap