Tid mellom "innputt" av fisk?

Har endeli fått fisk i akvariet å det ser ut som de trives
Fikk 1 guppy hann, 4 neontetra og 1 malle i går (fredag), på mandag kveld får jeg 2-3 guppy hunner og en gul gullfisk. Er dette for tidlig å sette i flere fisk?
Vel, får du de på mandag har du vel ikke noe valg?

Hvor stort er karet ditt og hvordan filter har du?

Det er alltid smart å vente noe tid etter man setter inn nye fisk, bl.a. så filteret rekker å tilpasse seg større belastning. Fisker blir også stresset av transport, og stress øker sannsynligheten for sykdom.

Jeg ser du skriver at du skal få gullfisk. Gullfisk er en fisk som har helt andre behov til vannverdier og temperatur en de fiskene du har. Den blir i tillegg veldig stor. Sikker på at du bør ha den fisken i karet ditt?

Jeg har et noe å 50 liters kar med et eheim filter (to grønne kammer). Filteret skulle vist holde godt til et så lite akvarie. De fiskene jeg får på mandag redder jeg fra å bi skylt ned i do, så jeg må bare ta imot de- ikke har jeg noe eget sted for gullfisken heller....
Plussmedlem
Du vel ikke ta imot en gullfisk til 50 literen din?

Hvis ingen kan ha den og du egentlig ikke har plass, så er avliving et annet alternativ.
Burde egentlig ikke bli ditt problem.
Inaktiv bruker
litt av en fiskesuppe.. du må lese litt her, så finner du ut om dette passer sammen gullfisk er mere kaldtvannsfisk, å de trives da bedre i kaldtvann enn det de andre gjør
Kan hende jeg får noe pepper nå men det har jeg rygg til å bære. Ta imot gullfisken du. Gullfisk er veldig tilpasningsdyktig og det virker som den allerede har gått sammen med de andre fiskene du redder. Karet er i utgangspunktet for lite men det er i det minste ikke en fiskebolle. Blir du bitt av basillen blir nok karet større og. Selv har jeg "fiskesuppe" i 110 literen min. Her er gullfisk, danio, guppy og diverse annet. Gullfisken kan du evt omplassere hvis du finner noen som har mulighet til å ha den. Den blir i det minste ikke skylt i do.
Takk, takk.
Jeg tar imot gullfisken- den skal vist være liten av størrelse. Er bitt av litersyken og leter allerede etter større kar (må kjøpe brukt da økonomien ikke strekker til)....
Inaktiv bruker
anbefaler fra 200 liter å oppover det er enkelt å holde styr på, å vannverdiene svinger ikke som en karusell.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap