Feste bakgrunn

Da var 240 literen i hus

Men, med dette akvariet fulgte det med en bakgrunn (en av Juwel sine), denne er vel som de fleste laget i ett matriale som flyter. Så denne må nok "limes" fast, på en måte.

Kan man bruke noe annet enn akvariesilikon?

Han som hadde karet før meg hadde brukt silikon, men siliokonen hadde gitt slipp på bakgrunnen, og han igjen på glasset.

What to do?

jeg bruker å feste den på utsiden av glasset
Naaai, tror ikke det vil bli noe særlig suksess. Jeg beklager om jeg har skrevet det slik at det kan mistolkes. Men det er snakk om en slik bakgrunn som koster en del. Det er "rot" motiv. (sortvann?)

denne bygger ut rundt 5-7 cm.
slikon er tingen. Husk rengjøre overflaten på akvariet med aceton først så det hefter skikkelig.
Ok.
Jeg beklager at jeg må ha det inn med barneskje, men vil det bli slik da:

Tømme akvariet.
Vaske insiden med aceton.
Skylle godt med masse masse vann.
La det tørke/hjelpe til med å tørke.
Påføre silikon.
Klistre på bakgrunn
Sette det i "spenn" i noen timer.

(hvor lang tid må dette stå før jeg kan ha vann i karet igjen?

et lite tips. hold ansiktet vekk når du vasker med aceton, og ha god lufting i rommet. det fordamper raskt og stinker forferdelig :p og er ikke akkurat helsefrembringende å puste inn..
hehe. Har brukt aceton i mange ganger. Men ikke i sammenheng med akvarier. Det er derfor jeg lurer sånn på hvor godt man må vaske/skylle ut av akvariet.
det fordamper jo, så skulle ikke tro det var voldsomt behov. er jo acetonen vi vasker med.. lett skylling med vann etter at all har fordampet burde vel holde etter min mening..
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap