Masse fiskedød

Oppdaget at nesten alle fiskene mine døde. Jeg lurte på om det kan være vannstanden.. Vi har dekkglass over akvariet og vannet nådde vel egentlig helt opp. Det var litt luftbobler her og der. Kan de dø av oksygenmangel??
Fisker kan dø av oksygenmangel, ja.

Forøvrig, anbefaler jeg deg å kikke på artiklene under akvarieskolen her på forumet. Klikk på "artikler" i hovedmenyen her. Jeg anbefaler deg spesielt artiklene som heter "oppstart av akvarium" og "vannverdier".
Er nok heller stor sansynelighet for at det er dødelige verdier av NO2, altså nitrit som er ute å går
Det var nok ikke nitritt nei. Sjekket alle vannverdiene i går
Plussmedlem
En vannstand som går opp til dekkglasset gir ikke rom for nytt oskygen i vannet.
Det er god bevegelse i "vannspeilet" som sikrer oksygenopptaket.
Samtidig så må ikke luftrommet mellom vannet og dekkglasset være hermetisk lukket. (Men slik er det neppe hos deg. Det er sikkert åpninger til diverse ledninger til varmekolbe og filter.)

Skal ikke se bort i fra at fiskene har blitt "kvalt" hvis vannstanden har vært slik lenge.
Karinis
Det var nok ikke nitritt nei. Sjekket alle vannverdiene i går :-)

Fint om du kan skrive hva du sjekket, hva verdiene var på og om du bruke strips eller dråpetest.

Tilført noe nytt i karet?
Nye pynteting? Stein?
Testet vannet i dyrebutikken og de sa at alt var perfekt. Det eneste nye i akvariet var en kuhlii-ål vi kjøpte i går. Men sansynlighetene er vel store for at det var oksygenmangelen som tok knekken på dem??

Og jeg gjentar meg selv

- brukte butikken strips eller dråpetest?
HVA testet de?
Tror det var dråpetest.. (Nitritt, Nitrat), Ph, )Gh
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap