Møkkete vann på en dag??

Hei. søstra mi har en bolle, på ca 12-15 liter med 4 fisk oppi.. problemet der er at vannet blir møkkete etter en dag.. har ikke vært sånn før, men plutsli blitt sånn i det siste.. skifter vann og renser sanda, så er det møkkete igjen dagen etter og lukter vondt.. kan ikke være pga rød sand? noen som har noe forslag? haster litt..
Kan det være at hun mater gullfisken for mye? Mat som ligger og råtner i bunnlaget lukter fort vondt. Et annet forslag er å bytte til en annen type grus. Spesielt om hun har en kunstig farget grus som kan inneholde mystiske ting...

Velg for eksempel er det som heter "Engelsk elvegrus" veldig dekorativ, og helt naturlig! De fleste zoobutikker jeg har vært inne i selger den.
hmm.. det kan hende.. jeg selv har ikke hatt noe problemer med sånn type sand som dette her.. men nå som hun er borte, er det familien som mater disse imens, så da får jeg vel se selv hvordan det går, for vet ikke hvor mye henner mater dem.. blir det pent nå, får jeg bare fortelle hu at hu ikke ska gi dem så mye.. takk for tips
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap