Filter til 64liter

Da har kampfisken min fått et nytt hjem, men så var det det der filteret.. Har tenkt å skaffe et eheim utvendig filter, sånn bøttefilter eller hva det heter. Hvilket bør jeg kjøpe? Kom gjerne med et billig og et dyrt alternativ, men det billige skal være bra det og, selv om det egentlig koster litt mer enn "billig":P
Jeg bruker en Eheim 2026 i en 64 liter, men du trenger ikke så stort... men jeg hadde et til overs så det virker veldig bra!
Jeg kjøper heller et litt for stort enn litt for lite, så det filteret kan funke. Men er det veldig kraftig? Med tanke på strøm i vannet liksom, det er jo ikke noen fordel for kampfisk
Maretard
Jeg kjøper heller et litt for stort enn litt for lite, så det filteret kan funke. Men er det veldig kraftig? Med tanke på strøm i vannet liksom, det er jo ikke noen fordel for kampfisk

Jeg har boret en del flere hull i utblåset og det funker veldig bra her!

Har gående noen Halfmoon kampfisker og noen andre spesielle kampfisker som kommer fra Thailand der, og det går helt fint her hvertfall.
Da satser jeg på det filteret, jeg. Takk for hjelpen!
Å bruke et Eheim 2026 i en 64 er veldig overkill, og det er unødvendig å kjøpe inn et nytt slikt et for så lite akvarium, Da vil jeg helelr anbefale Fluval 2+ eller 3+ modifisert med blåfiltersvamp(dog innvendig)
Men om du skal ha et billigere utvendig alternativ så holder det med en eheim 2222 eller 2224. Ser ikke helt behovet får noe kraftigere filter enn det med kunn en kampfisk i karet.
Mja, det kommer til å gå to ancistrus der og inntil videre, men regner med at det ikke utgjør så veldig stor forskjell.. Kommer også til å komme noen flere fisker etterhvert, men akkurat nå skal jeg heller prioritere et filter.

Innvendig filter er utelukket, synes de ødelegger litt i karet, og jeg er ikke helt imponert over de jeg har i småkarene..
Hva er kapasiteten på de to eheimfiltrene da?
Kapasiteten til 2026 er vel inntill 350l og eheim 2224 har inntil 250l. Men du kan halvere dette, grunnet at filtrene mister jo effekt ettervært som de gror til.

Jeg bruker en eheim 2224 i en 112l og det fungerer prikkfritt. Og siden du har nesten halvparten av den størrelsen på akvarie så vil dette holde plenty.

Men du får jo velge selv, pris er jo også er faktor her.

jeg har en eheim 2222 i min 64 liter og det går fint.
Eheim 2222 er for inntil 150l kar
Finnes også filtre fra Fluval og tetratec som også fungerer. Men da får du lese litt på webzoo.net for å finne info om disse selv:P
hva med tetra ex 600? funker det?:P
Maretard
hva med tetra ex 600? funker det?:P

Funker gjør det sikkert hehe, men jeg har ingen kunnskap om disse så kan ikke uttale meg. Men er sikkert andre her inne som kan hjelpe deg med det
Tom Kristiansen
[QUOTE=Maretard]hva med tetra ex 600? funker det?:P

Funker gjør det sikkert hehe, men jeg har ingen kunnskap om disse så kan ikke uttale meg. Men er sikkert andre her inne som kan hjelpe deg med det

Skal du gå for utvendig vil jeg uten tvil anbefale Eheim fremfor Tetratec ex serien.

Det er kommet mange gode anbefalinger her, så spørsmålet er vel egentlig hvor mye du vil kjøpe filter for og om du skal ha dette filteret i et større akvarie senere, da bør du kjøpe overdimensjonert filter som du borer flere hull i utblåset.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap