Bestille f.eks mose fra england?

Noen som har prøvd dette?
Moser kan bestilles fra utlandet, da den holder seg godt i en konvolutt i en uke eller to. Eneste er vel at det blir dyrt, og kan havne hos tollen.
Hvilken mose dreier det seg om? Det er masse flott mose på privatmarkedet her i Norge. F.eks julemose og flammemose. Vanlig javamose er enda lettere å få tak i.
Aggi
Moser kan bestilles fra utlandet, da den holder seg godt i en konvolutt i en uke eller to. Eneste er vel at det blir dyrt, og kan havne hos tollen. Hvilken mose dreier det seg om? Det er masse flott mose på privatmarkedet her i Norge. F.eks julemose og flammemose. Vanlig javamose er enda lettere å få tak i.

Regner med at det ikke blir noe billigere, men jeg fikk bare så lyst til å prøve

det er snakk om Denne typen.

Har ikke sett så mye annet enn javamose til salgs her inne.

hvordan er det med mose i butikkene?
Den du linket til er altså vanlig gaffelmose som er enkelt og billig å få tak i her på forumet.

Dette er en flyteplante, og som dette er den enkel å holde. Den er noe vanskeligere å få til fastbundet på bunnen.

Passer ikke i kar med overflaterenning eller overflateskummer, eller i kar med voldsom bevegelse i overflaten. Dette er årsaken til at den kan være vanskelig å få tak i i butikkene.
Aggi
Den du linket til er altså vanlig gaffelmose som er enkelt og billig å få tak i her på forumet. Dette er en flyteplante, og som dette er den enkel å holde. Den er noe vanskeligere å få til fastbundet på bunnen. Passer ikke i kar med overflaterenning eller overflateskummer, eller i kar med voldsom bevegelse i overflaten. Dette er årsaken til at den kan være vanskelig å få tak i i butikkene.

haha så da har jeg ikke akuratt gjort et røverkjøp men som en ser på bildet så ligger den jo på bunnen? er det bare får å "lure" da siden du sier at det er en flyteplante?
Ser ut på bildene at det er noe netting eller lignende som mosen vokser i.
Nettingen kan jo tynge mosen slik at den legger seg på bunnen.
er det mulig å ha en flyteplante på bunnen av akvarie? trodde poenge med flyteplanter er at det skal være litt over vann også?
Du finner mose billig på Ebay. Har kjøpt crinum thai fra australia via ebay, og denne kom på 27kr inkl frakt og alt.
Eg har akkurat bestilt javamose frå ebay no. 3 stk store posar (12x12cm) med mose for 110 kr, inkl frakt. Håpar den overlever turen. :o)
Miniskop
Eg har akkurat bestilt javamose frå ebay no. 3 stk store posar (12x12cm) med mose for 110 kr, inkl frakt. Håpar den overlever turen. :o)
Det er vel omtrent gjengs for hva du betaler her i norge, noe billigere, bortsett fra det faktum at mosen risikerer å bli liggende hos tollen... :S
Åja, det er dèt, ja. :s Jaja, då blir eg i det minste ein erfaring rikare, om ikkje anna.... :o)
Miniskop
Åja, det er dèt, ja. :s Jaja, då blir eg i det minste ein erfaring rikare, om ikkje anna.... :o)

Ja ikje sant, e jo morro å prøva någe nytt av å t
Når det gjelder import av planter vil disse bli stoppet i tollen hvis de blir "oppdaget". Det skal følge med sertifikat med plantene og du skal ha importtillatelse. Men det er selvfølgelig bare å prøve
Har bestilt en del planter fra Ebay gjennom tiden. Alle pakker sendt hit har vært meket med "aquarium plants". Aldri mistet noen i toll, eller hørt noe som helst i den forbindelse.

Tviler ikke på at beslag kan forekomme, men det er lite sannsynlig tror jeg.
Det vil nok gå igjennom, men man må regne med forsinkelser pga toll. Planter er det restriksjoner på!
Jeg jobber selv med fortolling.
akvafil
Har bestilt en del planter fra Ebay gjennom tiden. Alle pakker sendt hit har vært meket med "aquarium plants". Aldri mistet noen i toll, eller hørt noe som helst i den forbindelse. Tviler ikke på at beslag kan forekomme, men det er lite sannsynlig [B]tror jeg[/B].

Hvor lang tid har det tatt ca før du mottar plantene??
Kan vel si at da kom skuffelsen fra england, kan ikke si ant enn at jeg flirte litt når jeg åpnet pakkene:P

Må jo si at jeg hadde trodd at det skulle være litt mere mose oppi her:P

Men er poenget at dette skal legges på bunnen/veggen så skal det vokse ut gjennom hullene?

Og som vist på siste bildet ser du det er noe "hønsenetting" så jeg bare lurte på hvor lurt det er å ha slikt metall i akvariet?

Sånn er det når man bestiller fra utlandet, man får stilker, knopper, løk eller hva det måtte være. Aldri store planter. Mine crinum thai kom også som små løker uten blader.

Den nettingen er sikkert av aluminium elrno rustfritt. meninga er at mosen får grofeste i nettingen. Men den kan vel enkelt byttes ut med plast!?
Du kan bruke "nettinggreiene" som bakgrunn i rekekaret, det kan tilogmed bli kjempefint, når bare mosen gror til.. Søk på "mosevegg" eller noe sånt.. Mener å huske at det ikke er så veldig lenge siden jeg leste noe om det, her inne.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap