- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Bestille f.eks mose fra england?
Bestille f.eks mose fra england?
Postet 14.09.08 kl 23:19
Moser kan bestilles fra utlandet, da den holder seg godt i en konvolutt i en uke eller to. Eneste er vel at det blir dyrt, og kan havne hos tollen.
Hvilken mose dreier det seg om? Det er masse flott mose på privatmarkedet her i Norge. F.eks julemose og flammemose. Vanlig javamose er enda lettere å få tak i.
Hvilken mose dreier det seg om? Det er masse flott mose på privatmarkedet her i Norge. F.eks julemose og flammemose. Vanlig javamose er enda lettere å få tak i.
Postet 15.09.08 kl 08:21
AggiMoser kan bestilles fra utlandet, da den holder seg godt i en konvolutt i en uke eller to. Eneste er vel at det blir dyrt, og kan havne hos tollen. Hvilken mose dreier det seg om? Det er masse flott mose på privatmarkedet her i Norge. F.eks julemose og flammemose. Vanlig javamose er enda lettere å få tak i.
Regner med at det ikke blir noe billigere, men jeg fikk bare så lyst til å prøve
det er snakk om Denne typen.
Har ikke sett så mye annet enn javamose til salgs her inne.
hvordan er det med mose i butikkene?
Postet 15.09.08 kl 10:59
Den du linket til er altså vanlig gaffelmose som er enkelt og billig å få tak i her på forumet.
Dette er en flyteplante, og som dette er den enkel å holde. Den er noe vanskeligere å få til fastbundet på bunnen.
Passer ikke i kar med overflaterenning eller overflateskummer, eller i kar med voldsom bevegelse i overflaten. Dette er årsaken til at den kan være vanskelig å få tak i i butikkene.
Dette er en flyteplante, og som dette er den enkel å holde. Den er noe vanskeligere å få til fastbundet på bunnen.
Passer ikke i kar med overflaterenning eller overflateskummer, eller i kar med voldsom bevegelse i overflaten. Dette er årsaken til at den kan være vanskelig å få tak i i butikkene.
Postet 15.09.08 kl 12:39
AggiDen du linket til er altså vanlig gaffelmose som er enkelt og billig å få tak i her på forumet. Dette er en flyteplante, og som dette er den enkel å holde. Den er noe vanskeligere å få til fastbundet på bunnen. Passer ikke i kar med overflaterenning eller overflateskummer, eller i kar med voldsom bevegelse i overflaten. Dette er årsaken til at den kan være vanskelig å få tak i i butikkene.
haha så da har jeg ikke akuratt gjort et røverkjøp men som en ser på bildet så ligger den jo på bunnen? er det bare får å "lure" da siden du sier at det er en flyteplante?
Postet 15.09.08 kl 14:50
Postet 15.09.08 kl 14:53
Postet 15.09.08 kl 14:55
Postet 15.09.08 kl 15:01
Postet 15.09.08 kl 15:21
Postet 15.09.08 kl 15:31
Postet 15.09.08 kl 15:48
Postet 15.09.08 kl 15:50
Postet 17.09.08 kl 08:49
Postet 17.09.08 kl 09:04
Endret: 17.09.08 kl 09:04
Postet 17.09.08 kl 10:21
akvafilHar bestilt en del planter fra Ebay gjennom tiden. Alle pakker sendt hit har vært meket med "aquarium plants". Aldri mistet noen i toll, eller hørt noe som helst i den forbindelse. Tviler ikke på at beslag kan forekomme, men det er lite sannsynlig [B]tror jeg[/B].
Hvor lang tid har det tatt ca før du mottar plantene??
Postet 17.09.08 kl 12:28
Postet 17.09.08 kl 20:11
Kan vel si at da kom skuffelsen fra england, kan ikke si ant enn at jeg flirte litt når jeg åpnet pakkene:P
Må jo si at jeg hadde trodd at det skulle være litt mere mose oppi her:P
Men er poenget at dette skal legges på bunnen/veggen så skal det vokse ut gjennom hullene?
Og som vist på siste bildet ser du det er noe "hønsenetting" så jeg bare lurte på hvor lurt det er å ha slikt metall i akvariet?
Må jo si at jeg hadde trodd at det skulle være litt mere mose oppi her:P
Men er poenget at dette skal legges på bunnen/veggen så skal det vokse ut gjennom hullene?
Og som vist på siste bildet ser du det er noe "hønsenetting" så jeg bare lurte på hvor lurt det er å ha slikt metall i akvariet?
Postet 23.09.08 kl 12:46
Sånn er det når man bestiller fra utlandet, man får stilker, knopper, løk eller hva det måtte være. Aldri store planter. Mine crinum thai kom også som små løker uten blader.
Den nettingen er sikkert av aluminium elrno rustfritt. meninga er at mosen får grofeste i nettingen. Men den kan vel enkelt byttes ut med plast!?
Den nettingen er sikkert av aluminium elrno rustfritt. meninga er at mosen får grofeste i nettingen. Men den kan vel enkelt byttes ut med plast!?
Postet 23.09.08 kl 18:22
Endret: 23.09.08 kl 18:22
Postet 23.09.08 kl 18:30