Hvor lenge kan fisken ligge i posen fra butikken?

Hei!

Jeg skal til arendal i helgen, åsså tenkte jeg å kjøpe med meg noen kuhliål, men siden disse må kjøpes på lørdagen, og jeg skal hjem på søndagen, så lurte jeg bare på om dette er en temmelig dum idè. har jo ikke lyst til å plage fiskene heller.
Men tenker bare på at siden fisk blir sendt ut til butikker å sånn. hvis jeg bruker isoporkasse å isolerer det godt og åpner posen slik at det kommer luft nedi?
Plussmedlem
Det burde gå bra hvis du passer på å holde posen varm og at du "lufter" den med jevne mellomrom.
Få (eventuelt bare én) fisk i hver pose er også lurt.
så hvis jeg har den inne på ett rom som blir brukt hele tiden, som da har noen og 20 grader, pakker den inn i esker med små osporballer og avis så burde dette gå bra?
Hva med å ha vann og fisk direkte i isiporkassen og tetter godt, slik blir jo fisk transportert over flere dager. Da kan du jo til og med ta et lite vannbytte på søndagsmorgenen.

Jon
Jon Bruce
Hva med å ha vann og fisk direkte i isiporkassen og tetter godt, slik blir jo fisk transportert over flere dager. Da kan du jo til og med ta et lite vannbytte på søndagsmorgenen. Jon

Har bare isoporkuler.
Dra på fiskebrygga i Arendal og hør om du kan få/kjøpe en isoporkasse med lokk. Den er jo grei og ha ved senere anledninger også.

Jon
men det blir litt voldsomt bare får noen kuhliål? tror jeg bare holder meg til en papp kasse full av isoporkuler og avisen, så deler jeg dem bare opp i 2 i hver pose.
Plussmedlem
iDuddits.
så hvis jeg har den inne på ett rom som blir brukt hele tiden, som da har noen og 20 grader, pakker den inn i esker med små osporballer og avis så burde dette gå bra?

Sett de gjerne på baderommet. Det er som regel det varmeste stedet i et hus. Kuhlii trives jo best med litt varme.
Hvor mange skal du kjøpe?
Hvis det er en del så bør du (som skrevet tidligere) dele antallet i flere poser.

Det går helt sikkert bra. Husk at akvariefisk ofte er på reise i mere enn 24 timer i (tettpakkede) poser når de blir fraktet i kasser med fly over f.eks. Atlanterhavet eller fra Asia.
Hvis du gir dine fisker bedre forhold enn dette så har du all mulighet til å lykkes
Bra du spurte om dette, for jeg lurte på det samme.

Kluet blir da å oppbevare de varmt nok, få fisker i hver pose , og lufte posen?
Ta med kolbe og luftepumpe, da kan du fint oppbevare både en og to dager.
akvafil
Ta med kolbe og luftepumpe, da kan du fint oppbevare både en og to dager.

tror ikke det vil funkere noe bra hvis en ikke gjør som Jon Bruce foreslo.
Plussmedlem
sessan
Kluet blir da å oppbevare de varmt nok, få fisker i hver pose , og lufte posen?

Det er riktig.
ville bare si at det gikk strålende

Endeli er Kuhlii ålene i hus
Hvor lenge var de i posene da?
sessan
Hvor lenge var de i posene da?

Fra Lørdag klokken 2.
Til Søndag klokken 11.

Hadde dem i en stor pappkasse med masse masse isoporkuler, beregnet til transport, åpnet posene så det kom luft til, og lukket kasse på gløtt.
Tilfeldig bekjentskap
© Arnt Olav Vullum
Reklame for plussmedlemskap