Blødning?

Hei

En av fiskene har mellom kl. 20 og 2130 igår kveld fått noe som kan se ut som innvendig blødning. Aner ikke hva som har skjedd for da jeg så i akvariumet før kl. 20, var alt iorden.

Legger ved bilder. Er det noe å gjøre med dette?

I forrige uke hadde vi høyt nitritt og amoniakk, men det er normalt igjen nå.
Jeg klarer dessverre ikke se noe ut av bildene, men alt jeg kan si er at det kan være lurt å skifte mye vann fremover. Satse på at blødningen ligger rett under huden, og er noe uskyldig som leger seg selv. Hold øye med fisken det gjelder, og se om det sprer seg eller blir mindre. Det er ikke så mye annet å gjøre med dette.
Sjekk også de andre fiskene og se om noen andre begynner å vise tegn til det samme. Jeg vet ikke helt hvordan det er med platy, men hos Corydoras (som jeg interesserer meg mest for) er rosa og rødlige flekker under buken ofte et tegn på bakteriell infeksjon.
Det KAN imidlertid være noe så uskyldig som en skade, og da vil det sannsynligvis lege seg selv innen kort tid.

Lykke til
Syns det virket som hun har problemer med å røre halen, på en måte.

Det skulle ha fantes en håndbok (noe ala det jeg bruker som sykepleier) som sier hva det kan være dersom fisken er sånn og sånn.

Hun spiser ihvertfall.

Satser på at det går over av seg selv etter hvert. Tusen takk for svar!

Dere er så flinke alle sammen!!!!!!!!!!!!!!

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap