Hjelp! guppyene vil ikke føde!

Som sagt sliter jeg litt med at mine guppyer ikke føder. 2 av hunnene er store, og veldig firkantede. Den ene er rød i endetarmsåpning (var veldig svart den og.) og den andre er svart. Har tilsammen 8 hunner og 3 hanner. Er det noen som kan komme med nyttige tips på hvordan jeg kan sette i gang fødselen? eller tegn som tyder på nærgåendefødsel?
De føder når tiden er inne
Som frosken sier, di føder når di er klare for det. Legger ved et bilde av ei guppy hue som fødte her for noen dager siden. Hun er som du ser gedigen stor og trodde hun ville sprekke før yngelen kom, men neida yngelen kom når hun var klar. Forøvrig fikk jeg ca 50-60 yngel fra henne, selv om noe gled tilbake til henne via strupen. Anbefaler deg å IKKE stressefisken da dette bare utsetter fødingen, og hun kniper igjen. Så smør deg bare med tolmodighet så ser du det kommer yngel når henne er klar for det

Lykke til. Mvh Leif
Tusen takk for svar Leif Den ene hunnen er større en den du sendt på bildet, men hun er blitt rød i endetarmsåpningen nå. Har du et godt svar på hvorfor hun skifter farge? kjøpte meg mitt første akvarium i august og hadde etter noen dager 8 guppy barn i fødekasse. etter dette har det ikke kommet noen fler..
Hvis hun er stresset kan det vel tenkes at det kommer av at hun holder igjen fødselen. Da kan det vel tenkes at det blir fargeendring som ligner på blåmerker på mennesker. Har hun mange planter og andre trygge steder hvor hun kan slippe ut ungene? Hvis ikke bør du kanskje vurdere å sette inn noen fler planter for henne
Keth
Den ene hunnen er større en den du sendt på bildet, men hun er blitt rød i endetarmsåpningen nå.

Hadde selv en Guppy som dette skjedde med for en tid tilbake. Hun ble bare større og større, men ingen yngel kom. Etter en tid så jeg at "det røde" var på vei ut, og det var nok desverre innvollsorm. Det første som slo meg var C.Cotti og jeg avlivde henne umiddelbart. Jeg sier ikke på noesomhelst måte at det er det du har, men jeg ville ha fulgt nøye med om jeg var deg.
Det virker som om dette ikke er uvanlig med Guppy. Det ligger en lang tråd om dette her.
Henger meg på og sier at det er viktig at hun føler seg trygg og kan gjemme seg i tette planter.
Tilfeldig bekjentskap
© Torbjørn Nesse
Reklame for plussmedlemskap