Bga og yngel

Har fått to "kull" med albino ancistrus.Og glågrønne alger,antar det er pga av litt for hyppig foring.Har prøvd å fjerne det meste mekanisk men jeg har aragonitt sand så det ligger vel en del i sanden.Kan jeg bruke salt?Yngelet er ca 2,5 og 1 cm lange.Forings tabelettene gir en stygg farge på sanden,noen tips?
Siden de fleste maller tåler salt dårlig, og yngel er spesielt sårbar, så ville jeg ikke anbefalt det. Du får fjerne algene manuelt og prøve å holde den i sjakk til mallene er så store at det ikke er noe problem lenger. Kanskje det kan være mulig å grave en asjett eller lignende litt ned i sanden og mate oppi den. Det vil i såfall gjøre det lettere å fjerne overflødig mat. Bare en idè så jeg aner ikke om det vil fungere.
Har du prøvd å øke sirkulasjonen i akvariet? Dette sitter sikkert mallene pris på å også, men BGA (BlåGrønneAlger) setter ikke pris på det. Det kan hende det hjelper. Fjern først alt du kan manuelt med en liten slange, sug det opp i bøtte ved hjelp av hevert-effekten.

Jeg har bare hatt BGA i et par-tre tilfeller, og hver gang gjaldt det kar med spesielt lav sirkulasjon.
Tilfeldig bekjentskap
© Tor Egil
Reklame for plussmedlemskap