For bløtt vann (gh/th+)

Hadde en tråd for litt siden der jeg fortalte om guppyer som lå helt nede på bunnen. Fikk til slutt reist til dyrebutikk med vannprøve. Det var 0 nitritt i vannet mitt, men litt høy PH og alt for bløtt vann. Kjøpte med meg en GH/TH+ som jeg nå har tilsatt i vannet mitt, det ser ikke så pent ut med hvitt pulver over alt oppi der da :o er det noen måte jeg kan forhindre at det blir sånn? (jeg bare tok en måleskje rett oppi vannet)

er dette helt ok for ancistrusene som er oppi der?
Du blander dette pulveret i en bøtte vann, rører godt og lenge så alt løser seg opp, og bruker det for eksempel i forbindelse med vannskift.

Sånn som du har gjort det nå, så må nok pulveret bare ligge til det etterhvert går i oppløsning Hvor lang tid det tar vet jeg ikke.
mona o
Du blander dette pulveret i en bøtte vann, rører godt og lenge så alt løser seg opp, og bruker det for eksempel i forbindelse med vannskift. Sånn som du har gjort det nå, så må nok pulveret bare ligge til det etterhvert går i oppløsning :-) Hvor lang tid det tar vet jeg ikke.

hehe ok, jeg angrer! damen i dyrebutikken sa jeg skulle ha i dette hver dag i en uke, stemmer dette? (dobbeltsjekker, siden man ikke alltid får korrekt info fra dyrebutikken)
Tilfeldig bekjentskap
© Magnus Nødland
Reklame for plussmedlemskap