Hva betyr det når palettciklide hannen "risster"?

Han har holdt på med dette rundt 2 uker nå. Alltid når hunnen kommer.
Betyr det at han vil "kose" med henne?
Eller kan det være noe alvorlig?

Håper på svar! =)

Hilsen BB
Det er vel et sikkert tegn på at de er i lek så du kan jo være forberedt på egg og yngel om ikke lenge.
OK. Men hunnen bare ignorerer han og svømmer videre...
Jeg har hørt at man burde gi dem røde mygglarver for å få de i gang.
Men hjelper røde mygglarver?
Han må inponere dama først vettu...damene vil ikke yngle med hvem som helst:P Så bare ha tolmodighet du
Ok. Kan det være fint med et lekskar? Så de kan være helt alene!
Men hjelper det med røde mygglerver?
mygglarver hjelper hua å produsere flere egg som igjen gir større kull
Åja. OK Tusen takk for svar!!
Hvis hua virker uint. kan det være fordi hun ikke er klar enda. Er dem voksne?
Hunnen er ca. 5 cm
Hannen er ca. 6 - 6.5 cm

Jeg vet ikke om de er voksne, men de er temmelig aggressive mot de fiskene som kommer for nærme dem.
Utifra størrelsen så er dem nok ganske unge enda. Om det ikke blir egg med det første, så er det nok fordi hua er for liten enda.
Når dem først begynner å leke, så holder de det gående i endinga
BIGBrother
Hunnen er ca. 5 cm Hannen er ca. 6 - 6.5 cm Jeg vet ikke om de er voksne, men de er temmelig aggressive mot de fiskene som kommer for nærme dem.

Disse er store nok til å legge egg. Mine var mye mindre første gangen når de la egg. Du må bare la de få holde på så blir det yngel skal du se. Mine har holdt på sånn nå i flere dager og gravd og gravd. De rister begge to men ser ikke ut til å bli enig om hvem som skal ta det endelige valget. De har okkupert 1/3 av karet mitt på 180 liter så i det hjørnet er det bare sneglene som får komme inn. Morsomt å se på også. Lykke til.)
Tusen Takk! Dette blir bra! =)

Men som jeg har spurt tidligere:
Kan det funke bedre med ett lekskar?
Paletter vil leke uansett om de er alene eller ikke (de er litt som guppy akkurat på det området der, bare de har kommet i gang hehe).

Det er ofte anbefalt at det er noen fisk i karet, slik at palettene opprettholder beskyttelsesinstinktet sitt. Mne eventuelle samboere bør være litt kjappe, for paletter er veldig beskyttende når de har yngel. Guppy med lange haler står i stor fare for å bli kraftig frisert...
Ok. Tusen Takk alle sammen for svar! =)
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap