Hvor lønner det seg å kjøpe akvarium?

Jeg har aldri kjøpt akvarium før, bortsett fra på Europris, og lurer på hvor det lønner seg å kjøpe det.
Ser i første omgang etter noe fra 2-500 liter, eller deromkring til å erstatte 62litern fra Europris.
Lønner det å kjøpe sånt brukt, eller er det best å kjøpe nytt? Er jo selvfølgelig et krav at det er tett og relativt ripefritt om det skal være brukt, og av det jeg har sett følger det også med utstyr på mange av disse.
Ellers, er det dyrt å få sendt akvarier fra nettbutikker, eller må de hentes selv? Er jo ikke akkurat noe man sender med posten det her.
Anbefaler i grunn å kjøpe brukt er like greit, er det tett kan det holde i mange år. Angrer den dag i dag at jeg kjøpte ny 80 liters akvarium når jeg først kjøpte. Sløste med mye penger da. :/

har så og si kjøpt et brukt et nå, 450 liter med JBL utvendig pumpe, bord, lysarmatur og litt forskjellig for en veldig behagelig pris.
hei du lønner deg å se på finn.no... fant et komplett 375 liter der med bua font å møbelbord til 4000 som jeg kjøpte... er veldig mye fine og bra kar... det jeg kjøpte fulgte det med et veldig stort skip å mange huler som ser ut som fjell og masse fisk som jeg gav bort hehe
sjekk bruktmarkedet her inne på
rubrikk
og
finn.no
Oki, har gått gjennom dem og funnet mye interessant der
takk for svar ihvertfall
Anbefaler å kjøpe brukt. Se etter et kar som ikke er for gammelt og som ikke har stått tomt i lengre tid. Er det i bruk er det tett. Holder på å selge akvarium selv for øyeblikket og ser at markedet ikke er villig til å betale det jeg ønsker, så jeg måtte gi meg på tap. Du kan med andre ord prute brukt. Må også si at jeg har kjøpt helt nytt selv og klarte å prute kar med bord og lystopp ned med nesten 2500,- i forhold til hva butikken skulle ha. Alt er mulig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap