Trenger hjelp til valg av fisk

har endeli fått meg mitt første akvarium på 60 noe liter.....har forelska meg i kampfisken så lurer derfor om dere som har erfaring vet hvilke fisker som jeg kan ha i me kampfisken....
Plussmedlem
Det er mye ulik erfaring med andre fisk sammen med kampfisk.
Men kuhlii-ål burde være et trygt valg.
har som mange andre lyst på mye farger så du har vel ikke fler å annbefale?
Tja jeg er ikke noe kampfisk ekspert, men jeg veit at du bør ikke holde fisk med lange finner eller slør sammen med den. da den kan være fæl til å nappe finnene til den.

beste er å sjekke fiskedatasen her på forumed å finne arter som er ifra samme området som kampfisk. disse går oftest best sammen.
sammen med min kampfisk har jeg molly , endlers og corydoras.
dem går i en 110L
Plussmedlem
Med fare for at noen er uenig...
Du kan forsøke kardinaltetra. Det er flere som har forsøkt dette med hell.

Guppy og andre fisk med fargerike og "slørete" finner bør du unngå.
Men det er sikkert noen som er uenige angående dette også
så de du ga meg en link til går sammen? er helt fersk på dette her hehe også vil jeg ikke gjøre mye feil eller sette feile fisker sammen
Plussmedlem
jcam
så de du ga meg en link til går sammen?

Nei, alle disse fiskene vil ikke leve i harmoni. F.eks. en haimalle går ikke bra sammen med så mye.
takk..d var en fin blanding av fisk du hadde....er så mange fisker og mye ønsker hehe, men håper på å få en bra blanding
er d noen som vet om kampfisken vil reagere på Pterophyllum Scalare eller den sort fisk?
Jcam, finn fisk som trenger samme vannverdier som kampfisk og som ikke trenger mer enn 60 liter. Når du har funnet noen du liker så er det bare å linke dem i en post her så kan sikkert noen svare deg om de går bra sammen.

Men hvis Ritus har molly sammen med kampfisk, så tror jeg slør skal gå bra. Så ikke tenk på det. Men link her alikevel for å få en bekreftelse.

Husker selv når jeg gikk gjennom Loricariidae lista, tok sin tid.
hadde jeg vært deg så hadde jeg kuttet ut kampfisken.
Kampfisken lever egentlig alene.
Hvis du søker på kampfisk kan du lese om den der, er ikke så flink til å legge ut linker.
Plussmedlem
Scalare er en flott fisk, men 60 liter blir altfor lite til denne.
På hver fiskeprofil så vil du finne anbefalt min.størrelse på akvariumet.
Plussmedlem
Her ser du hvilke fisker som "Fiskebasen" synes passer i 60 liter.
Men det er ikke dermed sagt at alle passer sammen.
jeg prøvde meg på noe sånn fiskebase eller hva d het, men d er så mye fisk så øyan går i kryss etterhvert hehe....
skjønner godt at mange går i den kjøpe masse fisk og kaste de sammen fellen er kjekt å få hjelp av folk som har peil
Tilfeldig bekjentskap
© Ingebjørg Fauske
Reklame for plussmedlemskap