- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Maten synker ikke:o
Maten synker ikke:o
kjøpte en ny boks med tetra min her om dagen, men flakene synker aldri... De blir bare liggende på toppen. Jeg har en stim med rødmunntetra, og de går ikke opp og tar maten:/ det hele har endt med at det er en hinne på toppen som jeg prøver å få vekk med håven, men det er ikke lett...
Er det noe galt med foret eller? :o
Er det noe galt med foret eller? :o
Postet 25.09.08 kl 22:57
Postet 25.09.08 kl 23:03
Endret: 25.09.08 kl 23:04
Inaktiv bruker
om jeg vil at foret skal synke dytter jeg det under vann med finkeren først da synker det med en gang
Postet 25.09.08 kl 23:32
Lilleulvkjøpte en ny boks med tetra min her om dagen, men flakene synker aldri... De blir bare liggende på toppen. Jeg har en stim med rødmunntetra, og de går ikke opp og tar maten:/ det hele har endt med at det er en hinne på toppen som jeg prøver å få vekk med håven, men det er ikke lett... Er det noe galt med foret eller? :o
Jeg bruker å holde flakene mellom tommelen og pekefinger til de blir bløte, så slipper jeg, og da synker de
Postet 25.09.08 kl 23:46
akvafilFlakforet er såpass lett at det blir liggende oppa vannskorpa. Rør lett med fingeren din i overflaten der maten er, så synker det skal du se. ;) Alternativt kan du ha litt for i et glass med vann, å la dem svelle litt der før du har det i karet ditt.
nei dere, det er nok ikke så lett jeg har dytta og rørt til jeg blir grønn- foret ligger fortsatt fint på toppen. Jeg skjønner ikke at det er mulig :o
Dessuten har det alltid sunket ned etter hvert før. Mens nå blir det til en hinne på toppen der!!
Postet 26.09.08 kl 00:06
ta som Teia sa det og hold flaka mellom fingrene, dypp så fingrene under vannet, vent 5 sekunder og gni matene mellom fingra mens de er under vann, da skal dem synke.
Hvis det ikke funker, (noe det skal) ta flakene i et glass og så heller du _forsiktig_ akvarievann over. La det stå i 5 min, rør rundt med en skje og hell ut maten sammen med akvarievannet inn i akvariet.
Hvis det ikke funker, (noe det skal) ta flakene i et glass og så heller du _forsiktig_ akvarievann over. La det stå i 5 min, rør rundt med en skje og hell ut maten sammen med akvarievannet inn i akvariet.
Postet 26.09.08 kl 00:19
Takk for tips! Jeg holdt maten under vann en stund før jeg slapp, og da sank noe av det mens noe fløt opp. Skal prøve i glass neste gang Merkelige greier, har aldri vært sånn før...
Men noen tips til hvordan få vekk alt grumset på toppen nå? Har holdt på med både håv og glass, men det var ikke lett å få det reint på toppen igjen...
Men noen tips til hvordan få vekk alt grumset på toppen nå? Har holdt på med både håv og glass, men det var ikke lett å få det reint på toppen igjen...
Postet 26.09.08 kl 11:54
Postet 26.09.08 kl 12:38
Postet 27.09.08 kl 12:40