- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Dør guppyene?
Dør guppyene?
Postet 28.09.08 kl 15:24
Postet 28.09.08 kl 15:26
Postet 28.09.08 kl 15:34
Postet 28.09.08 kl 15:43
Postet 28.09.08 kl 15:52
Det gjorde de hos meg også de første tre dagene... Men så begynte de forsiktig å bevege seg rundt... Så kan være de bare er litt usikre på sitt nye hjem... Men skjekk verdiene dine for sikkerhets skyld. Tester får du også kjøpt på dyrebutikkene.jcamKjøpte meg guppyer i går etter at de i butikken sa d var trygt, i dag etterpå fylte jeg litt vann og nå svømmer guppyene ved vannflata. de er ikke dø for de rører på seg, men betyr d at de holder på å dø?
Postet 28.09.08 kl 15:56
Postet 28.09.08 kl 16:00
Nei det skal være sikkert og hvist... Er nybegynner selv... Fikk mitt akvarie for ca 2 mnd siden... Er mye å sette seg inn i forstår jeg...Fint vi har dette forumet å spørre og grave på. Jeg er heldigvis så heldig at jeg kjenner hun som driver vår nye dyrebutikk her i S.sjøen. Så jeg får også mye hjelp av henne. Hun har drevet med fisk i over 20 år selv før hun starta butikk.jcamer ikke lett å være nybegynner:) men d er bra at d finnes folk som vil hjelpe oss hehe
Postet 28.09.08 kl 17:19
Guppyer holder mest til oppe ved overflaten. Men i og med at karet ditt nettopp er startet, så kan jo grunnen også være at du har fått nitritt i karet. Jeg ville byttet ca 30-50 % vann daglig, helt til karet har stabilisert seg og nitritten er borte. Du kan kjøpe deg en nitritt dråpetest på dyrebutikken, og måle vannverdiene selv.
Jeg husker selv at jeg drev og byttet vann daglig i starten, for på dyrebutikken sa de at det var helt greit å sette inn fisk ved dag en... Da hadde jeg også guppy, og alle sammen overlevde heldigvis. Så så lenge du er flink å bytte vann, så tror jeg dette skal gå greit for dine også. Det er også greit å være litt sparsom på foringen.
Jeg husker selv at jeg drev og byttet vann daglig i starten, for på dyrebutikken sa de at det var helt greit å sette inn fisk ved dag en... Da hadde jeg også guppy, og alle sammen overlevde heldigvis. Så så lenge du er flink å bytte vann, så tror jeg dette skal gå greit for dine også. Det er også greit å være litt sparsom på foringen.
Postet 28.09.08 kl 17:31
Postet 29.09.08 kl 18:31
Inaktiv bruker
jcamsyns d er vanskeli å vite hvor mye mat jeg skal gi...ja d er masse å sette seg inn i, skal ærli innrømme at d er mye mer enn jeg hadde trodd hehe.
Hei og velkommen til akvarieverden.
Hvor mye mat du skal gi beror på hvor mange fisk du har i karet og hva du gir dem av for.
Har du søkt på forumet om for og foring etter dette spørsmålet?
Mvh
Kai
Postet 29.09.08 kl 18:59
Postet 30.09.08 kl 17:58