- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Silikon
Silikon
Postet 28.09.08 kl 18:04
Postet 28.09.08 kl 18:06
Postet 28.09.08 kl 18:09
[URL=http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=161&HKatID=]Her[/URL] selger dei på Webzoo til 95 kr.
Postet 28.09.08 kl 18:11
Postet 28.09.08 kl 18:13
MC DarupSelvsagt! ;) (synes bare det ofte er skrekkelig dyrt der.. men hvis man ikke har andre valg blir det jo der)
I den dyrebutiken eg handler i er det nesten billigere i ein det er på nettet. Som f.eks. ein flaske med silikon koster 89 kr.
Eg har skjekka litt på 2 forskjellige butikker, ein som ligger på eit stort handlesenter og ein som ligger langt ute på "landet" i eit gammelt hønsehus, og der eg prisane veldig forskjellige.
F.eks var eg å kjøpte ein fisk til 40 kr på den som ligger på "landet", hvis eg skulle kjøpt den på handlesenteret hadde den kosta 200 kr, men det er jo for at den på handlesenteret må betale 4 gonger så mye i husleie som den på "landet". Det samme er det med nettbutikker, dei har jo ikkje lageret sitt på eit handlesenter.
Postet 28.09.08 kl 18:26
Postet 28.09.08 kl 18:28
Hjelp!
kjøpte silikon som var godt egnet for liming av akvarier ol. men det står at flatene må være tørre, må jeg tappe hele akvareit for og kunne lime på bakgrunnen! (akvareit ble jo oppstartet på lørdag)
er det nokk og tappe halvparten og lime resten av halvparten under vann?og selvasagt resten va halvparten..!
hvordan gjore dere det?
tips?
er det nokk og tappe halvparten og lime resten av halvparten under vann?og selvasagt resten va halvparten..!
hvordan gjore dere det?
tips?
Postet 29.09.08 kl 16:39
Postet 29.09.08 kl 16:41
Silikon som ikke er bergnet for akvarium, innholder et soppdrepende middel. Dette må du ikke bruke i akvarium!
Det er kun silkon som er til glass og som er bergnet til bl a akvarium du kan bruke.
Skal du lime inn en bakgrunn med silikon må du tappe akvariet helt ned, vaske det og rengjøre glasset med aceton der du skal lime fast bakgrunnen. Vent så i minst 24 timer før du fyller akvariet med vann.
Lykke til!
Det er kun silkon som er til glass og som er bergnet til bl a akvarium du kan bruke.
Skal du lime inn en bakgrunn med silikon må du tappe akvariet helt ned, vaske det og rengjøre glasset med aceton der du skal lime fast bakgrunnen. Vent så i minst 24 timer før du fyller akvariet med vann.
Lykke til!
Postet 29.09.08 kl 16:58
Endret: 29.09.08 kl 16:59
MC DarupHar kun limt når akvariet har vært tømt. Men hvis du ikke har fisker i det (regner med du ikke har det siden det ble startet opp lørdag?) er det vel ikke krise å tømme det for å være sikkert på best resultat?
har desverre fisk i det!! kjøpte det med fisk og 10 % vann i akvariet, så jeg kan ikke tømme det helt!
Postet 29.09.08 kl 16:59