- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Eikeblader med "sølv" på
Eikeblader med "sølv" på
Nå har jeg begynt ordentlig med mitt akvarium.
Gått til innkjøp av to ancistrus (tror jeg det er) og tre guppy. Dessverre klarte den ene guppyen og sette seg fast mellom veggen og pumpa (innsuget) så han døde
Siden mitt akvarie er et elvebiotop fikk jeg litt inspirasjon for en stund siden og legge eikeblader nedi.
Var ute og fant noen i dag, og når jeg puttet de i vann viser det seg at baksiden av disse er glinsende/sølvliknende.
Er dette farlig for fisken?
Gått til innkjøp av to ancistrus (tror jeg det er) og tre guppy. Dessverre klarte den ene guppyen og sette seg fast mellom veggen og pumpa (innsuget) så han døde
Siden mitt akvarie er et elvebiotop fikk jeg litt inspirasjon for en stund siden og legge eikeblader nedi.
Var ute og fant noen i dag, og når jeg puttet de i vann viser det seg at baksiden av disse er glinsende/sølvliknende.
Er dette farlig for fisken?
Postet 28.09.08 kl 19:26
Postet 28.09.08 kl 19:28
Postet 28.09.08 kl 19:31
Postet 28.09.08 kl 20:13
Jeg har aldri fått nitritt i mine kar, og jeg har brukt mye eikeløv opp gjennom tiden. Nitratnivået er lavt, og jeg bytter vann en gang i uken til vanlig. Har aldri opplevd å måle faretruende høye nitratnivåer, tvertimot, den er heller for lav. Litt nitrat bør man ha, siden dette er næring for planter.
Jeg vet andre som bruker store mengder eikeløv og har flott vannkvalitet.
Denniz; hvor lenge har akvariet vært i drift? Og kunne du fortelle hvor mange liter det er, og hva slags filter du har i det?
Det er nok en årsak til at du har hatt nitritt, og den første som slår meg er at akvariet er relativt nystartet. Den andre er at akvariet har for lite filter i forhold til akvariets literantall, eller at du har overbefolket akvariet med fisk ifht filterkapasiteten.
Jeg vet andre som bruker store mengder eikeløv og har flott vannkvalitet.
Denniz; hvor lenge har akvariet vært i drift? Og kunne du fortelle hvor mange liter det er, og hva slags filter du har i det?
Det er nok en årsak til at du har hatt nitritt, og den første som slår meg er at akvariet er relativt nystartet. Den andre er at akvariet har for lite filter i forhold til akvariets literantall, eller at du har overbefolket akvariet med fisk ifht filterkapasiteten.
Postet 28.09.08 kl 20:17
Postet 28.09.08 kl 20:20
Postet 28.09.08 kl 20:25