Bra no2-prøve?

Hei. Jeg bare lurte på om resultatene jeg fikk på nitritt testen min er greie eller om jeg må gjøre noe med det? Se bildet. Har hatt akvariet oppe 2 uker og 1 dag.

Stian
Testen må være gul for at verdiene skal være greie, altså 0. Hvis du ikke har fisk i karet lar du bare ting gå sin gang og smører deg med tålmodighet. Det tar ca. 4-6 uker før syklusen er ferdig. Har du derimot fisk i karet må du bytte vann umiddelbart, og fortsette med daglige vannbytter til testen er gul
Hvis du har hatt igang akvariet i 1-2 uker, er mengden nitritt trolig på vei opp. Vanligvis er mengden nitritt i karet på topp ved ca. 3 uker, før den synker igjen. Nitritt skal ligge på 0 (nederst på skalaen på testen din) før man setter i fisk.
Inger Anne
Nitritt skal ligge på 0 (nederst på skalaen på testen din) før man setter i fisk.

På testen hans skal det vel egentlig være øverst som er bra, da dette er null

Mvh: PK
Nitritt-testen fra Tetra skal være lysegul for å være godkjent. Da er nivået null.
Du har nitritt i vannet, noe som er giftig for fisk.
Har du fisk i akvariet enda, eller er det fisketomt?

Stianmannen
Hei. Jeg bare lurte på om resultatene jeg fikk på nitritt testen min er greie eller om jeg må gjøre noe med det? Se bildet. Har hatt akvariet oppe 2 uker og 1 dag.
[QUOTE=mona o]Nitritt-testen fra Tetra skal være lysegul for å være godkjent. Da er nivået null.
Du har nitritt i vannet, noe som er giftig for fisk.
Har du fisk i akvariet enda, eller er det fisketomt?[QUOTE=mona o]

Hvis du ser på profilen hans så har han noen fisker.

Per Kristian Pettersen
På testen hans skal det vel egentlig være øverst som er bra, da dette er null

Det stemmer. Jeg tenkte ikke på hvordan det så ut i virkeligheten, men så på 0 som nederst. Men det stemmer at på skalaen det er bilde av, ligger 0 øverst.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap