- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hvordan sender man fisk??
Hvordan sender man fisk??
Postet 01.10.08 kl 21:39
Postet 01.10.08 kl 21:42
Men altså,
sånn helt praktisk.
Hvordan pakker man inn en fisk for å sende den? Har man vann i en isoporkasse, eller en pose med fisk i en isoporkasse?
Hvordan sikre at fisken kommer frem i live? Mat underveis?
Jeg skjønner ikke at det går an..
Hvordan pakker man inn en fisk for å sende den? Har man vann i en isoporkasse, eller en pose med fisk i en isoporkasse?
Hvordan sikre at fisken kommer frem i live? Mat underveis?
Jeg skjønner ikke at det går an..
Postet 01.10.08 kl 21:49
Du pakker fiskene ,helst en og en hvis de er store ,i en ubrukt fiskepose med lite vann og maaaasse luft .Husk ,du må ikke blåse luft i posen (oppbrukt oksygen) men slå posen sammen. Bruk gjerne dobble poser ,settes så i en isoporkasse ,stable gjerne med aviser rundt så de står stødig Har du mulighet for å sette denne i en pappkasse er det fint ellers går det uten og ,ta gjerne litt gråpapir rundt hvis ikke .
Fiskene bør ikke fores i 2 dager før sending for å få minst mulig avfallstoffer i vannt.
Sending med buss eller båt har fungert best for mitt vedkommende.
Håper du fikk svar på litt i hvertfall
Fiskene bør ikke fores i 2 dager før sending for å få minst mulig avfallstoffer i vannt.
Sending med buss eller båt har fungert best for mitt vedkommende.
Håper du fikk svar på litt i hvertfall
Postet 01.10.08 kl 22:00
Isoporkassen kan du legge en liten varmeelement-pose i sånn at det er lunka luft der, du har fisken i poser som vanlig oppi der, med mye luft og lite vann.
Fiskene kommer jo opprinnelig fra rundtom i verden sendt på slike måter så det er ikke noe hokus pokus.
Fiskene kan gå over en uke uten mat uten problemer så lenge de er sunne i utgangspunktet, men en reise er uansett stress, derfor vil man sørge for at de kommer raskest mulig frem og uten masse oppstressende. Derfor sender man bare når man har storkjøp som oftest. Er det snakk om mange timer så må man åpne posene og helst pakke de om pga. det trengs frisk luft og vann når det er snakk om så lite volum.
Fiskene kommer jo opprinnelig fra rundtom i verden sendt på slike måter så det er ikke noe hokus pokus.
Fiskene kan gå over en uke uten mat uten problemer så lenge de er sunne i utgangspunktet, men en reise er uansett stress, derfor vil man sørge for at de kommer raskest mulig frem og uten masse oppstressende. Derfor sender man bare når man har storkjøp som oftest. Er det snakk om mange timer så må man åpne posene og helst pakke de om pga. det trengs frisk luft og vann når det er snakk om så lite volum.
Postet 01.10.08 kl 22:01
Tusen takk,
nå ble det mer forståelig
Postet 01.10.08 kl 22:23
Postet 01.10.08 kl 22:41
Postet 01.10.08 kl 23:03